Äta ättika?
Stod man skulle ha några droppar ättika i frostingen till pepparkaksbaket. Hade 12% hemma men nu när jag läser kan det vara frätande. Är det bara 24%ig eller? Blev nog mer än några droppar i men inget som smakade..
Stod man skulle ha några droppar ättika i frostingen till pepparkaksbaket. Hade 12% hemma men nu när jag läser kan det vara frätande. Är det bara 24%ig eller? Blev nog mer än några droppar i men inget som smakade..
Skojar du? Vet du inte hur mycket ättika det finns i t.ex. inlagd sill och andra inläggningar? ... /Pentra
Och du har t.ex. aldrig gjort egen tvål, eller sett TV-serien "Rent hus" eller förstått/känt sambandet mellan Salubrin och Ättika...? o_O ... /Pentra
Men det handlar inte om generationsfråga eller intresse, det handlar om allmänbildning, eller i absolut värsta fall, förmåga att läsa på flaskan. Och även en insikt i att ett par eller tio droppar av vilket frätande ämne som helst, utblandat i låt oss säga 1dl vätska är helt ofarligt ur frät-synpunkt.
Och för er information hade personen vars barn fått i sig en liten mängd 24% ättika fått invärtes brännskador. Så inte alls konstigt jag ställer mig frågande efter att ha läst detta.