Äta ättika?
Stod man skulle ha några droppar ättika i frostingen till pepparkaksbaket. Hade 12% hemma men nu när jag läser kan det vara frätande. Är det bara 24%ig eller? Blev nog mer än några droppar i men inget som smakade..
Stod man skulle ha några droppar ättika i frostingen till pepparkaksbaket. Hade 12% hemma men nu när jag läser kan det vara frätande. Är det bara 24%ig eller? Blev nog mer än några droppar i men inget som smakade..
Den ättikan som säljs i matvaruaffärer är inte frätande. Och ättika används i inläggningar bl.a
Skojar du? Vet du inte hur mycket ättika det finns i t.ex. inlagd sill och andra inläggningar? ... /Pentra
Skojar du? Vet du inte hur mycket ättika det finns i t.ex. inlagd sill och andra inläggningar? ... /Pentra
Och du har t.ex. aldrig gjort egen tvål, eller sett TV-serien "Rent hus" eller förstått/känt sambandet mellan Salubrin och Ättika...? o_O ... /Pentra
Ett par droppar ättika i frostingen är ingen fara, men om du är så orolig så funkar ett par droppar citron lika bra.
Men det handlar inte om generationsfråga eller intresse, det handlar om allmänbildning, eller i absolut värsta fall, förmåga att läsa på flaskan. Och även en insikt i att ett par eller tio droppar av vilket frätande ämne som helst, utblandat i låt oss säga 1dl vätska är helt ofarligt ur frät-synpunkt.
Och för er information hade personen vars barn fått i sig en liten mängd 24% ättika fått invärtes brännskador. Så inte alls konstigt jag ställer mig frågande efter att ha läst detta.
Inget som ett halv glas vatten tar bort direkt, om man nu inte sitter och begrundar sitt liv i par dagar först.
Morsan däremot hon kör ~75%, då kan vi prata om fräta rejält.
Inget som ett halv glas vatten tar bort direkt, om man nu inte sitter och begrundar sitt liv i par dagar först.
Morsan däremot hon kör ~75%, då kan vi prata om fräta rejält.