Bryter snart ihop, finns det några recpfria eller natur läkemedel mot depression ?
Jag behöver hjälp och tips. Jag har upptäckt att många får rätt mycket påhopp här och det är INGET jag vill ha tack:)
Jag har 3 barn 9,7 och 3 år och ett fjärde på väg. Jag är normalt en sån positivt och glad tjej och har alltid haft extremt bra tålamod. Människor i vår närhet har alltid berömt och påpekat just hur jag alltid är så glad och tålmodig då jag gärna har 15 bollar i luften samtidigt istället för 2. Hoppas ni förstår vad jag menar!
Nu till saken den här graviditeten är något helt annat mot dom förra, jag är så himla nedstämd. Mitt tålamod är som bortblåst och jag mår så dåligt för att jag känner mig som en riktigt kass mamma. Jag kämpar verklogen daligen med att hålla mitt humör uppe men det går till 99% inte.
Jag är livrädd att yttra mig om detta till bm för jag är livrädd att soc ska bli inkopplat eller liknande. Har läst så många hemska situationer och jag vet inte vart jag skulle ta vägen om samma hände mig.
Så finns det några receptfria anti depressiva eller någon form av natur läkemedel? Jag är redan i v 30 så vet inte riktigt om jag vill äta något under själva graviditeten. Men vill ha några utvägar om jag inte skulle gå tillbaka till mitt "normala jag" efter gravididiteten.