• Anonym (Ts)

    Nidblödning 4 dagar efter äl?

    Kan det stämma? Fick en idag och gjorde vul den 6:e och då hade jag äl..

  • Svar på tråden Nidblödning 4 dagar efter äl?
  • Anonym (5-7)

    Nej, det är inte möjligt eftersom det tar minst 5 dagar för embryot att fästa.

  • Anonym (Nidis)

    En nidblödning sker 7-14 dagar efter äl enligt 1177

  • Anonym (A)

    Men då är det väl 5 dagar sedan? Embryot kan fästa mellan 5 och 12 dagar efter äl och nidblödning får man i samband med det.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (A) skrev 2018-12-11 19:27:01 följande:

    Men då är det väl 5 dagar sedan? Embryot kan fästa mellan 5 och 12 dagar efter äl och nidblödning får man i samband med det.


    Ja alltså jag va uppe inatt och kissade och såg det då. Enorm smärta idag med massa molvärk
  • Anonym (A)
    Anonym (Ts) skrev 2018-12-11 19:53:01 följande:

    Enligt niomånader.se 3-7 dagar.. olika bud här


    Embryot kan omöjligt fästa så tidigt som 3 dagar. Det är helt enkelt inte tillräckligt utvecklat då än. Det måste bli en blastocyst innan det kan kläckas och fästa, vilket det blir på dag 5 (i vissa fall dag 6). 
  • Anonym (5-7)
    Anonym (Ts) skrev 2018-12-11 19:53:01 följande:
    Enligt niomånader.se 3-7 dagar.. olika bud här
    Det stämmer absolut inte. Har gjort 8 ED med 15 blastocyster och det är först när embryot blivit just en blastocyst det kan fästa. Det tar 5 dagar. Sen fäster det senast 7 dagar efter äl - eller som i mitt fall 2 dagar efter IVF- enligt mina läkare.
  • Anonym (A)
    Anonym (5-7) skrev 2018-12-11 19:59:06 följande:
    Det stämmer absolut inte. Har gjort 8 ED med 15 blastocyster och det är först när embryot blivit just en blastocyst det kan fästa. Det tar 5 dagar. Sen fäster det senast 7 dagar efter äl - eller som i mitt fall 2 dagar efter IVF- enligt mina läkare.
    Nej, det kan fästa även efter dag 7.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (A) skrev 2018-12-11 19:57:25 följande:

    Embryot kan omöjligt fästa så tidigt som 3 dagar. Det är helt enkelt inte tillräckligt utvecklat då än. Det måste bli en blastocyst innan det kan kläckas och fästa, vilket det blir på dag 5 (i vissa fall dag 6). 


    Okej men då går det ju eftersom jag är på äl+5 som någon skrev, räknade helt fel! Hahaha!
Svar på tråden Nidblödning 4 dagar efter äl?