• Anonym (Rådvill)

    Jag är kär i en annan än min sambo

    Jag är kär i en annan en min sambo och vet inte hur jag ska göra. Jag har känt det här under en längre tid och börjar må allt sämre av det här. Min sambo är världens snällaste och jag vill inte såra om jag gör slut men jag känner ingen direkt attraktion längre. Samtidigt vet jag inte om jag verkligen är kär i den andre eller om det bara är saker som jag saknar i mitt förhållande som jag ser hos den andra personen. 

  • Svar på tråden Jag är kär i en annan än min sambo
  • Anonym (Rådvill)

    Hur tänker du att det ska hjälpa?

  • Anonym (Enök)

    Om du gillar det och gillar att vara nära itim med den nya vet du ju att det finns mer än bara en bild

  • Anonym (Enök)

    Om du gillar det och gillar att vara nära itim med den nya vet du ju att det finns mer än bara en bild

  • Diversifierat

    Dumt förslag tycker jag.

    Ta en paus kanske. Det går nog alla med på. Du kanske upptäcker att du är kär i båda?

    Sambon lär nog bli sårad om du lämnar men om du gjort det så värdigt som möjligt så borde det vara överkomligt.

  • Anonym (Rådvill)

    Nej vi har inga barn. Vi har varit tillsammans i snart sju år.

  • Anonym (Hej)

    Är i ungefär samma situation, fast jag är killen. Hur gamla är ni? Och vad är det du menar att du kanske saknar i din relation? Prata iallafall med honom så kanske det går att lösa?

  • Anonym (Me)

    Lämna aldrig för någon annan om det inte slår

    Gnistor ifrån bådas håll. Ska man lämna så gör det isf för att du inte mår bra i det förhållandet du är i idag, sen tids nog finns det tid att träffa någon annan.

  • Anonym (A)
    Anonym (Me) skrev 2018-12-12 13:16:30 följande:
    Lämna aldrig för någon annan om det inte slår
    Gnistor ifrån bådas håll. Ska man lämna så gör det isf för att du inte mår bra i det förhållandet du är i idag, sen tids nog finns det tid att träffa någon annan.
    Håller med
Svar på tråden Jag är kär i en annan än min sambo