Inlägg från: Anonym (Rådvill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rådvill)

Jag är kär i en annan än min sambo

Jag är kär i en annan en min sambo och vet inte hur jag ska göra. Jag har känt det här under en längre tid och börjar må allt sämre av det här. Min sambo är världens snällaste och jag vill inte såra om jag gör slut men jag känner ingen direkt attraktion längre. Samtidigt vet jag inte om jag verkligen är kär i den andre eller om det bara är saker som jag saknar i mitt förhållande som jag ser hos den andra personen. 

• Svar på tråden Jag är kär i en annan än min sambo
  • Anonym (Rådvill)

Hur tänker du att det ska hjälpa?

• Anonym (Rådvill)

Nej vi har inga barn. Vi har varit tillsammans i snart sju år.

• Anonym (Rådvill)
    Anonym (Hej) skrev 2018-12-12 09:42:11 följande:

Är i ungefär samma situation, fast jag är killen. Hur gamla är ni? Och vad är det du menar att du kanske saknar i din relation? Prata iallafall med honom så kanske det går att lösa?

Skönt att höra att någon annan kan vara i samma situation. Vi är 30 och 27 år. Det jag kan sakna är intimiteten, attraktion och att kunna prata känslor. Jag gillar och behöver mycket närhet men det gör inte min sambo på samma sätt.  Jag kan ibland känna att vi inte gör så mycket saker tillsammans utan att vi gör saker var för sig. Och det har jag inget emot men det känns som det blivit mer och mer så 
  • Anonym (Rådvill)

Nja, eller vi umgås som vänner men känner att det är ganska tärande. Hur resonerar du själv i din situation? Hur har du gjort? 

• Anonym (Rådvill)
    Anonym (Hej) skrev 2018-12-12 18:46:28 följande:

Det är läskigt nära min egen situation, hade kunnat skriva det själv. Får man fråga om du har agerat på din förälskelse, så att säga?

Nja, eller vi umgås som vänner men känner att det är ganska tärande. Hur resonerar du själv i din situation? Hur har du gjort?
  • Anonym (Rådvill)

Tack för dina råd. Jag ska försöka göra så!

• Anonym (Rådvill)
    Anonym (Mina) skrev 2018-12-13 00:10:26 följande:

Oj förlåt vet inte varför jag fick för mig att det var en hon. 

Byt ut det till ett hen istället, haha.

I vilket fall som helst om du vill ha en chans att få det fungera så måste du kräva ordentlig kommunikation. Det är A och O, om du inte är attraherad prova nya saker. Attraktion krävs även att jobbas på liksom kärlek. 

• Anonym (Rådvill)
    Anonym (Mina) skrev 2018-12-13 00:10:26 följande:

Oj förlåt vet inte varför jag fick för mig att det var en hon. 

Byt ut det till ett hen istället, haha.

I vilket fall som helst om du vill ha en chans att få det fungera så måste du kräva ordentlig kommunikation. Det är A och O, om du inte är attraherad prova nya saker. Attraktion krävs även att jobbas på liksom kärlek. 

Svar på tråden Jag är kär i en annan än min sambo