• Anonym (Ledsen)

    Måste stanna hos alkoholist pga barnen..

    Jag och min sambo ska separera. Han har under perioder druckit för mycket och nu har det slutat i att han ljuger om allt, sårar mig och våra barn. Jag måste skydda dom. Han försöker sluta men trillar dit gång på gång. Nu senast kom det fram att han tagit med sig vår 1,5åring när han drack sig full.

    Jag har precis fått ett nytt jobb, börjar 7:00 och har en restid på 45min. Förskolan har ju inte öppet då. Får panik för att jag ?måste? stanna för att jag behöver sambon. Får panik för att jag måste lämna våra barn med honom trots att jag inte litar på honom. Vad tusan gör man i en sån här sits?

    Önskar att jag kunde byta jobb men det går inte riktigt, jobbar som personlig assistent och det här är enbart måndag-fredag och dagtid. I princip alla andra kräver att man ska kunna jobba helger och kvällar.

    Jag vill bara att våra barn ska ha det bra.

  • Svar på tråden Måste stanna hos alkoholist pga barnen..
  • Anonym (...)

    Bra och modigt att du tagit beslutet att separera.

    Om du inte kan byta jobb, finns det ingen möjlighet för dig att flytta närmare jobbet och få tillgång till barnomsorg nära din arbetsplats?

    Tills du kan lösa situationen, har du ingen förälder/släkting eller nära vän som kan hjälpa dig med lämning/hämtning. 

  • Anonym (sessan)

    Dagis ska anpassa sina öppettider. Här öppnar dagis klockan 06. Om du förklarar situationen så borde de kunna lösa det. Tänk om din man/sambo är påverkad när han lämnar barnen?

    Finns det möjlighet att prata med din arbetsgivare? Det kanske går att flexa lite på morgonen. Om natt personalen kan tänka sig att arbeta lite längre. Jag tror inget är omöjligt, det gäller bara att hitta lösningar. Bra att du inser att du inte kan stanna. Låt inte barnen växa upp i sådan miljö. Du kommer bara att må sämre och sämre om du stannar.

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (...) skrev 2018-12-17 14:36:32 följande: