• Doftljuset

Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

Hej alla,

Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.

Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.

Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • fannylinnea
    Doftljuset skrev 2019-04-10 20:23:36 följande:

Ja det blir man :( Jag är så livrädd på en plats i mitt hjärta att det aldrig ska gå. Sen blir jag arg för jag inte är positiv hela tiden, men kanske spelar det ingen roll. Kanske har man ingen makt alls... Hoppet är det sista som lämnar en människa osv...

Jag har lämnat blodprov, så nästa gång ska jag in på spolning och gången därefter ska dom kolla läget med ägglossningen och ev lite fler prov ( sista är jag osäker på)... Är det ditt första besök? 

Men det är svårt att vara positiv hela tiden. Verkligheten slår ju en i ansiktet ibland och då är det okej att bara vara deppig och ledsen. Vi är ju bara människor <3

Okej, jag har hört att spolning har hjälpt många. Ja det är mitt första besök med tester och så. Jag är livrädd att det ska vara något fel... :/
  • Anonym (sandra)

Första mensen efter missfallet är påväg och JÄVLAR va ont det gör. Brukar lida av stark mensvärk men det är först när mensen kommer igång, nu känner jag att den är påväg och det skär i nedre delen av magen, ner i låren och bak i ryggen. ???? Ibland hatar jag verkligen att vara tjej.

• lilagrodautanben

Usch va jag mår dåligt av ovitrellen.. är på sjukt dåligt humör och mår illa konstant. Oh tröttheten!!! Jisses, visste inte att man kan sova så mycket! Är det fler som haft så eller är jag sjuk?

• oshark
    lilagrodautanben skrev 2019-04-13 19:09:16 följande:

Usch va jag mår dåligt av ovitrellen.. är på sjukt dåligt humör och mår illa konstant. Oh tröttheten!!! Jisses, visste inte att man kan sova så mycket! Är det fler som haft så eller är jag sjuk?

Hur många dagar efter ÄL är du nu?

Jag har aldrig testat Ovitrelle, så har tyvärr inget stt komma med.. Men hoppas du mår bättre snart!

(Har du varit inne i någon av Letrozoltrådarna och kollat? Där finns det nog många som använt Ovitrelle?)
  • lilagrodautanben

Tre dagar efter äl och tiden verkligen släpar sig fram speciellt nu efter sprutan när man känner sig riktigt gravid ovh vet att man inte är det. Det är sååå jobbigt. Förstå gången också men börjar redan tvivla på fler då jag mår så fruktansvärt dåligt.. ja jag hänger mycket där. Ska kolla om någon känner igen, tack för svar!

oshark skrev 2019-04-13 19:21:27 följande:

Hur många dagar efter ÄL är du nu?

Jag har aldrig testat Ovitrelle, så har tyvärr inget stt komma med.. Men hoppas du mår bättre snart!

(Har du varit inne i någon av Letrozoltrådarna och kollat? Där finns det nog många som använt Ovitrelle?)

• Doftljuset

[quote=79564771][quote-nick]oshark skrev 2019-04-14 06:13:17 följande:[/quote-nick]

Åh herregud åh herregud åh herregud!!!

Men åh!!! Grattis <3 woooow

• oshark

[quote=79564815][quote-nick]Doftljuset skrev 2019-04-14 07:48:00 följande:

Men åh!!! Grattis <3 woooow[/quote]

Jag kan inte förstå det. Vaknade 05:45 och kunde inte somna om. Så gick och testade. Testlagrets streck kom upp typ på en gång så tog CB early detection och det komm ett streck, så tog CB digitalt!

Igår fick jag ett supersvagt streck på Testlagrets men jag var övertygad om att det var ett spökstreck!

Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis