• Doftljuset

Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

Hej alla,

Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.

Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.

Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • Mirabila

En annan sjuk sak man tänker på, som ni kanske också kan relatera till - hur man maxar sina 6-tillfällen!? Min sambo har lite svårt med pressen och när vi har legat var och varannan dag runt äl i en vecka känner han sig less och hemsk osugen på att alls försöka. Så får liksom hushålla med hans ork.

Typ 2 dagar före beräknad äl och sen samma dag stickorna visar positivt. Det borde vara det bästa men tänk om han inte pallar andra gången. Då har man ju missat tillfället. Alltså... har ni också dessa tankar och problem? Detta stressar mig minst lika mkt som att jag inte blir gravid, att han inte ska palla när det gäller alltså.

• Doftljuset
    Mirabila skrev 2019-04-01 18:34:08 följande:

En annan sjuk sak man tänker på, som ni kanske också kan relatera till - hur man maxar sina 6-tillfällen!? Min sambo har lite svårt med pressen och när vi har legat var och varannan dag runt äl i en vecka känner han sig less och hemsk osugen på att alls försöka. Så får liksom hushålla med hans ork.

Typ 2 dagar före beräknad äl och sen samma dag stickorna visar positivt. Det borde vara det bästa men tänk om han inte pallar andra gången. Då har man ju missat tillfället. Alltså... har ni också dessa tankar och problem? Detta stressar mig minst lika mkt som att jag inte blir gravid, att han inte ska palla när det gäller alltså.

Jag kan verkligen relatera, och flera med mig säkerligen.

Känner mig ibland som en sex galning som tvingar mig till sex, trots att vi är två om saken. Man blir så ledsen och besviken, samt frustrerad. Sist sa jag ingenting ( för inte stressa) o hade sex två daggar innan äl men på äl ?klarade? han inte av det och blev dagen efter istället. Inombords blev jag helt galen men vad ska man göra. Man måste på nåt sätt lugna sig, göra olika varje månad men det är tufft. Jag blir sedan stressad för jag blivit ledsen för tänker kroppen påverkas negativt av det också. Jävla karusell
  • lilagrodautanben
    Mirabila skrev 2019-04-01 18:34:08 följande:

Berättar du när du har äl? Jag gjorde det förut och då blev det jäkligt tråkigt sex. Det gick men det var verkligen tvingat typ. Hemsk känsla. Men nu när jag inte säger något och vill ha sex varannan/varje dag hela veckorna så har han ingen koll och då blir det jättebra varje gång. Bara ett tips :)
  • oshark
    jamåduleva skrev 2019-03-29 19:30:23 följande:

Ja, men bara det är ju en vinst! Så glad att du svarade bra på behandlingen

Ja, nu är det bara en oroande väntan, vill bara kunna slappna av något. 

Nästintill positivt ÄL-test på 3-timmarskiss i eftermiddags så lär bli ÄL imorn. Hoppas hoppad några små simmare lever kvar från i söndags!
  • Anonym (sandra)

Hejsan, 
    jag och min kille har försökt bli gravida sen februari 2018, i november fick vi ett missfall och tog efter det beslutet att lägga barnverkstaden på hyllan ett tag, det sliter så förbannat på relationen att aldrig bli gravid fast längtan finns där och alla runt om blir gravida. 

Så i februari fick vi plus på stickan igen och jag kunde inte tro det. Tog massa test, clearblue och alla möjliga märken, gick till och med till vc och träffade en barnmorska. 

Gravida var vi och fick ett tidigt ul i mars. Men när vi kom dit kunde man inte hitta någon graviditet. Jag hade ett par veckor innan haft en liten, liten blödning som bm tror var ett missfall. 

Nu har vi återigen beställt hem massa ägglossningstest och jag tog ett på skoj som visade svagt positivt, dagen efter var det svagare så jag antar att jag missat toppen. Nu väntar jag bara på att mensen ska komma så att jag kan börja testa igen. 

Jag har dock väldigt oregelbunden mens och tycker det är jätte svårt att veta när jag ska börja testa. Kan gå 27-43 dagar mellan. Vill helst bara bli gravid direkt igen men samtidigt jätte rädd för ännu ett missfall. 

Några tips på hur jag lättare kan bli gravid? När jag kan börja testa med ägglossningstesten? Vet egentligen inte vad det är jag vill ha hjälp med, tycker hela göra barn grejen känns som en jävla djungel. Nästan redo att ge upp det här helt och hållet. 

• Doftljuset
    Anonym (sandra) skrev 2019-04-04 12:44:00 följande:

Hejsan, 

jag och min kille har försökt bli gravida sen februari 2018, i november fick vi ett missfall och tog efter det beslutet att lägga barnverkstaden på hyllan ett tag, det sliter så förbannat på relationen att aldrig bli gravid fast längtan finns där och alla runt om blir gravida. 

Så i februari fick vi plus på stickan igen och jag kunde inte tro det. Tog massa test, clearblue och alla möjliga märken, gick till och med till vc och träffade en barnmorska. 

Gravida var vi och fick ett tidigt ul i mars. Men när vi kom dit kunde man inte hitta någon graviditet. Jag hade ett par veckor innan haft en liten, liten blödning som bm tror var ett missfall. 

Nu har vi återigen beställt hem massa ägglossningstest och jag tog ett på skoj som visade svagt positivt, dagen efter var det svagare så jag antar att jag missat toppen. Nu väntar jag bara på att mensen ska komma så att jag kan börja testa igen. 

Jag har dock väldigt oregelbunden mens och tycker det är jätte svårt att veta när jag ska börja testa. Kan gå 27-43 dagar mellan. Vill helst bara bli gravid direkt igen men samtidigt jätte rädd för ännu ett missfall. 

Några tips på hur jag lättare kan bli gravid? När jag kan börja testa med ägglossningstesten? Vet egentligen inte vad det är jag vill ha hjälp med, tycker hela göra barn grejen känns som en jävla djungel. Nästan redo att ge upp det här helt och hållet. 

Hej,

Välkommen <3

Jag beklagar att ni fått missfall! Förstår din oändliga längtan och frustration.

Här inne peppar vi och stöttar varandra på vägen, för det är tufft och det är en djungel.

Det är svårt veta om mensen är så oregelbunden, mem hur har dina senaste cyklar sett ut?

Jag har 32 - 38 dagar så är inte heller regelbunden, brukar testa cd 18 och framåt...

Fast det är ju jag osv.

Finns massa tips på hur man kn bli gravid ?lättare? men frågan är väl om dom stämmer...

För då hade man väl redan blivit det...
  • Anonym (Sara11)

Hej på er, mensen kom 30 mars några dagar sent så nu är ännu en mens över och även utredning startad. Vilket känns skönt! Nu kanske vi får svar. De jobbiga är att vänta på ägglossning då mitt ena prov ska tas och sen vänta på nästa mens i maj. Känns så lång tid. Sen efter det så får vi svar. Typ mitten på maj? Är de någon som vet hur lång tid en utredning typ tar? :)

• Anonym (Sara11)
    Anonym (sandra) skrev 2019-04-04 12:44:00 följande:

Hejsan, 

Hej, beklagar missfallet ni fått vara med om.

Har ni tagit hjälp hos gyn? För de kan ju va så att du har få ägglossningar om du har oregelbunden mens. Då finns ju hjälp att få. Går själv utredning just nu men eftersom jag har regelbunden mens fanns inget att göra nu förutom att ta prover. Vet hur frustrerande detta är, att inte lyckas. Man får inte ge upp <3
  • fannylinnea

Det blir nog ingen 2019-bebis för våran del :'( Jag har ägglossning och min sambo har magsjuka deluxe. Känns så jävla surt, speciellt eftersom jag ätit Letrozol för första gången den här månaden.

• Anonym (sandra)

Jag tycker det är så konstigt för magen och brösten fortsätter växa trots missfall för tre veckor sen. Negativa grav test.

Hatar att se gravid ut när jag inte är det. Någon som har erfarenhet av detta? :(

Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis