• Anonym (Barnlängtan)

Kommer soc ta mina barn?

Jag är så sugen på ett tredje barn nu när jag börjar komma upp i åldern, Jag är ensam vårdnadshavare till mina andra barn pga deras pappas alkohol och drogmissbruk och jag vill att alla mina barn ska vara helsyskon. Både skolan och soc vet om hans missbruk därför är jag lite rädd för att dom reagerar om jag blir gravid och dom får reda på att han är pappan eftersom mina andra barn inte träffat sin pappa på länge då han börjat missbruka dom senaste åren. Vågar jag skaffa ett till barn med mina barns pappa utan att riskera att soc tar mina andra barn? Inga dömmande kommentarer tack.

• Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?
  • Anonym (usch)

Ursäkta, men jag förstår inte hur du ens kan tänka tanken att skaffa ett till barn med en missbrukare. Hellre ett halvsyskon med en bra pappa än ett helsyskon med en oduglig pappa.

• Anonym (Barnlängtan)
    Anonym (Ego) skrev 2018-12-18 13:46:41 följande:

Menar du att du på allvar att du tycker att det är samma sak!? Dina barn har en pappa de inte kan träffa. Dina barn vet om att de har en pappa de inte kan träffa.

Hur tror du de reagerar när du berättar för de att de kan inte träffa sin pappa men du kan skaffa ännu ett syskon med honom? Du tror inte detta blir ytterst märkligt för dem? Ett barn som föds till en ensamstående mamma föds inte in i en trasig familjebild. Du vet förutsättningarna och är ändå villig att utsätta ett oskyldigt barn och de syskon som redan finns för detta. Det gör dig egoistisk och helt ärligt till en dålig förälder.

Att vara utan pappa påverkar barn väldigt negativt , mer än vad många tror. mina barn har telefonkontakt med sin pappa nästan varje dag. tänk dom stackars barnen som blir till genom insemination som frågar om sin pappa hela tiden och vill träffa honom, se hur han ser ut och hur han är? Jag tycker faktiskt att insemination är mer egoistiskt eftersom barnens pappa finns med i bilden och dom har kontakt även fast dom inte träffar varandra.
  • Anonym (usch)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 13:51:01 följande:
    Att vara utan pappa påverkar barn väldigt negativt , mer än vad många tror. mina barn har telefonkontakt med sin pappa nästan varje dag. tänk dom stackars barnen som blir till genom insemination som frågar om sin pappa hela tiden och vill träffa honom, se hur han ser ut och hur han är? Jag tycker faktiskt att insemination är mer egoistiskt eftersom barnens pappa finns med i bilden och dom har kontakt även fast dom inte träffar varandra.
    Hellre ingen pappa alls än en pappa som är en dålig förebild.
  • Anonym (Barnlängtan)
    Anonym (usch) skrev 2018-12-18 13:53:31 följande:

Hellre ingen pappa alls än en pappa som är en dålig förebild.

Jag håller inte med dig riktigt.
  • K med lilla E

Att du ens funderar över att ha sex med karln får en ju att undra över hur du är funtad Spöke

• EmberEyes
    Anonym (Barnl­ängtan­) Trådstartaren) skrev 2018-12-18 14:09:33 följande:
    Brukar gå över till honom och sexa lite när barnen är i skolan.
    Men det är inget som soc eller barnen vet.
    Och där la vi ribban för ditt omdöme....

Varför är det så mycket viktigare för dig att dina barn ska vara helsyskon, än att ett av barnen ska ha EN normal förälder? Eller är du rädd att dina nuvarande barn kommer förstå hur lurade på konfekten de har blivit när de inser vad en kärleksfull och ansvarstagande pappa är?

• Anonym (Barnlängtan)
    Anonym (Barnl­ängtan­) Trådstartaren) skrev 2018-12-18 14:09:33 följande:

Brukar gå över till honom och sexa lite när barnen är i skolan.

Men det är inget som soc eller barnen vet.

Det är jag som är trådstartaren sluta låtsas att du är jag
  • Anonym (Barnlängtan)
    EmberEyes skrev 2018-12-18 14:15:48 följande:

Och där la vi ribban för ditt omdöme....

Varför är det så mycket viktigare för dig att dina barn ska vara helsyskon, än att ett av barnen ska ha EN normal förälder? Eller är du rädd att dina nuvarande barn kommer förstå hur lurade på konfekten de har blivit när de inser vad en kärleksfull och ansvarstagande pappa är?

Jag har anmält personen som du citerade eftersom hen låtsas vara jag
  • Anonym (XY)

Detta måste ju vara ett skämt, så här elak och självisk kan ju ingen mamma vara mot sina barn.

Om det inte är ett skämt, så ja. Soc lär ju knappast hylla dina moderliga instinkter.

Om du verkligen vill ha fler barn, satsa på att hitta en man som blir en vettig pappa och styvpappa istället. Betydligt vänligare mot dina barn att förse dem med en bra manlig förebild och halvsyskon i deras liv istället för ett helsyskon.

• ThomasW

Men svara istället - Brukar du ha sex med ditt ex istället för att jobba

Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?