• Bennoh

Tappar snart förståndet

Jag fallit helt pladask för en tjej på jobbet. Det är helt obeskrivligt men jag visste knappt att jag kunde få såna här känslor. Jag har tappat aptiten, jag kan inte sova och kan inte koncentrera mig. Försöker hitta anledningar att gå och snacka med henne hela tiden och då står jag där och stammar och rodnar. Känner mig lite som en efterhängsen pajas. Börjar bli orolig vad hon ska tänka. Det känns upp och ner hela tiden. Ena stunden är jag helt euforisk för att sedan bli nojig och orolig och analysera minsta skiftning i hennes beteende.

Nu till problemen; hon är ganska mycket yngre än mig och jag är överordnad henne, även om jag inte är hennes chef. Det känns som att det är helt omöjligt att det skulle bli vi. Samtidigt känns den tanken fullständigt outhärdlig. Vad ska man göra?

• Svar på tråden Tappar snart förståndet
  • Anonym (en som har svaret)

skriv ett sms med meddelandet:

har jag chans på dig?

• Anonym (Normen)

Hur mycket äldre är du? Hierarkier är det det du far efter?

• Anonym (B)

[quote=79297517][quote-nick]Anonym (Normen) skrev 2018-12-18 21:24:48 följande:[/quote-nick]Hur mycket äldre är du? Hierarkier är det det du far efter?[/

Utan att gå in på detaljer. Ålderskillnaden lite mer än tio år men vi är båda vuxna. Tror inte riktigt det är problemet egentligen. Och jag ser bra ut, har bra lön och ett s.k. högstatusyrke. Problemet är hierarkin. Arbetsplatsen är mkt hierkisk.

• Anonym (Normen)
    Anonym (B) skrev 2018-12-18 22:12:08 följande:

[quote=79297517][quote-nick]Anonym (Normen) skrev 2018-12-18 21:24:48 följande:[/quote-nick]Hur mycket äldre är du? Hierarkier är det det du far efter?[/

Utan att gå in på detaljer. Ålderskillnaden lite mer än tio år men vi är båda vuxna. Tror inte riktigt det är problemet egentligen. Och jag ser bra ut, har bra lön och ett s.k. högstatusyrke. Problemet är hierarkin. Arbetsplatsen är mkt hierkisk.

Förstår, så ser det ut i många yrken. Satsa på vänskap kanske eller är det status i sånt med?
  • Anonym (B)

[quote=79297828][quote-nick]Anonym (Normen) skrev 2018-12-18 23:45:54 följande:[/quote-nick]Förstår, så ser det ut i många yrken. Satsa på vänskap kanske eller är det status i sånt med?[/

Vänskap? Kom igen. Jag är helt sjukt förälskad i henne. Jag är inte så intresserad av att bli hennes ?väninna?.

• Anonym (Normen)
    Anonym (B) skrev 2018-12-19 07:11:04 följande:

[quote=79297828][quote-nick]Anonym (Normen) skrev 2018-12-18 23:45:54 följande:[/quote-nick]Förstår, så ser det ut i många yrken. Satsa på vänskap kanske eller är det status i sånt med?[/

Vänskap? Kom igen. Jag är helt sjukt förälskad i henne. Jag är inte så intresserad av att bli hennes ?väninna?.

Förstår att det inte kan vara enkelt, hemlig kärlek och vänskap utåt?
  • Anonym (B)

[quote=79298150][quote-nick]Anonym (Normen) skrev 2018-12-19 07:25:42 följande:[/quote-nick]Förstår att det inte kan vara enkelt, hemlig kärlek och vänskap utåt?[/

Du ser rakt in i mina dagdrömmar. Men nej ärligt talat måste jag nog låta henne vara nu. Det här går inte. Det blir aldrig vi. Jag måste inse det. Känns fruktansvärt. Jag skulle vilja stänga av känslorna. Men det är omöjligt. Man känner ju det man känner. Inget att göra åt

• Anonym (PöOmPö)

Det är märkligt och sjukt det där. Hur vi människor låter påhittade hinder, så som hierarkier och liknande, hindra oss från något så naturligt och grundläggande som kärlek. Vi plågar oss själva, skäms och blir olyckliga för det vi är och vad vi känner. Tänk dom som faktiskt inte kan vara med den eller dem de älskar av faktiska hinder. Sluta komma med ursäkter och ta tag i situationen. Du får svar och kan gå vidare på ett eller annat sätt.

• Anonym (Normen)

Åldern kan vara ett större problem här, hur gamla är ni?

• Anonym (Normen)
    Anonym (B) skrev 2018-12-19 07:11:04 följande:

Känner hon likadant för dig? Kan ni prata om det?
Svar på tråden Tappar snart förståndet