Inlägg från: Anonym (Jag med) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag med)

Psykopat till chef

Anonym (Stark) skrev 2018-12-19 22:39:41 följande:

Jag har en psykopat till chef.

Hon tycker inte om mig eftersom jag vägrar att fjäska. Hon straffar mig subtilt hela tiden på olika sätt. Det går inte att bevisa något.

Jag har antecknat mycket och haft möten med facket. Men chefen vrider det och det blir bara ord mot ord.

Hon är ständigt på mig och letar fel. Visar sin makt på olika sätt, men lindar in det i fina ord eller dokument. Diskuterar inte och visar ingen hänsyn. Hon vill få bort mig.

Jag har läst mycket om sjuka chefer och om chefer som mobbar. Hon mobbar mig eftersom jag är duktig, är social mot de jag gillar och eftersom jag vägrar att bli en nickedocka.

Hon favoriserar och vänder andra emot mig. Hennes gäng psykar mig på olika sätt.

Jag får ingen hjälp eftersom det är ord mot ord och hon har dessutom närmsta kollegorna på sin sida.

Hennes chef håller henne om ryggen.

Jag vet att jag borde leta efter ett annat jobb, men jag är bra på mitt jobb och det känns som om de vinner då. Det är inte rätt.

Jag vet precis vilken situation du befinner dig i. Är i samma. Har en chef som precis som din bara gynnar medlöpare och jasägare. Hen tål inte att jag inte håller med i allt och när hen begår misstag så skyller hen gärna dem på någon annan. Det är alltid någon som ska frysas ut. Hen förmedlar inte viktig information vidare till mig vilket innebär att jag gör något fel för att jag inte har fått rätt förutsättningar. Men det står hen inte för utan säger alltid att hon minsann har informerat och inte förstår varför jag inte har följt det. Hen har också mycket stöd uppifrån så jag har insett att den här kampen är ojämn och går inte att vinna hur bra jag än gör mitt jobb. Jag har därför bestämt mig för att sluta och sagt upp mig. Det tycker jag du ska också. Lägg inte mer energi på .något du ändå kommer att förlora.
Svar på tråden Psykopat till chef