Psykopat till chef
Jag följer beslut. Men hon gillar inte de som tycker annat. Hon vill ha ja-sägare runt sig.
Hon tål inte att någon annan skiner eller blir populär. Hon ursäktar alltid fördelarna vissa får.
På möten hör man att hon i förväg redan diskuterat vissa punkter med de närmaste, vilket ju blir fel mot oss andra.
Allt ska se perfekt ut utåt, alla dokument tex. Men måendet bakom fasaden är inte så viktigt.
Hon letar fel, små fel hela tiden. Fel som egentligen inte rör arbetsuppgifterna eftersom jag sköter dem bra. Ett nålstick kan gå an, två tre också. Men när det blir många är det energikrävande.
Inga beröm alls. Jag jagar inte beröm, men när hon uppmärksammar sina favoriter hela tiden blir det märkligt.
Hon kan komma flera veckor efteråt och peka på nån liten detalj som inte påverkar annat än mitt mående.
En vettig chef vill inte ha anställda som fjäskar eftersom det innebär sämre förutsättningar för företaget. En dålig chef kanske tycker att jobbet blir lättare om alla accepterar allt utan invändningar.
Kanske skulle fjäskandet för en psykopat rättfärdiga dennes syn på människor och denne skulle bekräfta sin inställning att de dumma människorna förtjänar att bli utnyttjade...
Men låter mer som att ni inte kan samarbeta. Ni borde väl ha samma mål? Kanske behöver du fråga chefen och verkligen förstå varför ni gör som ni gör.
Om du inte förstår och därför inte är överens med de tillvägagångssätt ni använder kanske du istället är passivt aggressiv (i dina ögon icke ja-sägare), något som inte gynnar eran relation.
Bara ett annat perspektiv.