Inlägg från: Kringlan86 |Visa alla inlägg
  • Kringlan86

11- månaders vaknar minst varannan timme ????

Hej alla kloka! Är självstående med en dotter på 11 månader som aldrig har sovit riktigt bra. Men nu sover hon riktigt uselt och vaknar minst varannan timme. Håller på att bli galen! Det enda som får henne att somna om är att amma. Hon somnar även ammandes i min famn på kvällen och sen lägger jag ner henne bredvid mig. Även på dagarna sover hon helst ammandes i famnen, hon brukar sova två gånger 30-60 min per gång men oftast runt 30 min. Hon somnar för kvällen runt 19.30-20 och vaknar mellan kl 6 och 8. Nån som har något bra tips och råd? Vill inte sluta amma helt men helst sluta på natten. Men är rädd att hon kommer vakna lika många gånger fast bara ha svårare att somna om istället. Nån med erfarenhet?

• Svar på tråden 11- månaders vaknar minst varannan timme ????
  • Kringlan86

Tack snälla för alla svar. Får ta tag i detta efter jul för orkar snart inte mer.. Så svårt att inte låta henne somna vid bröstet för det gör hon ofta ganska snabbt. Är ju skitsvårt att vara konsekvent på natten också när en har 1-års sömnbrist i bagaget. Är så avundsjuk på dom som har barn som sover bra!

• Kringlan86

Hon tar inte gärna flaska, hon kan ta nån klunk om hon är riktigt hungrig men inte annars. Tack Snuttis2 för långt svar! Skönt att höra att det går även om det inte finns någon pappa som tar över. Tycker du resonerar klokt!!

Tack scanmia för peppen, är verkligen fruktansvärt med konstant sömnbrist ????

• Kringlan86

Hon äter för det mesta bra under dagen och dessutom en stor portion gröt innan läggdags. Tror egentligen inte hon käkar så mycket på nätterna utan hon snuttar och myser mest

Svar på tråden 11- månaders vaknar minst varannan timme ????