• eliten33

    Har du fött barn med hjälp av ambulanspersonal?

    Jag studerar till ambulanssjuksköterska och ska skriva mitt examensarbete nu i vår. Är intresserad av förlossningar och vill skriva om kvinnors upplevelser av att föda barn prehospitalt (dvs utanför sjukhus), tillsammans med ambulanspersonal.


    Har du fött barn hemma eller i en ambulans? Eller kanske i egen bil? Har du varit i kontakt med ambulansen i samband med din förlossning? 


    Jag söker kvinnor med dessa erfarenheter som vill delta i min studie. Det kommer inte ske några intervjuer. Jag kommer skicka ett frågeformulär per mail med frågor som berör ämnet där jag vill att du ska svara med dina egna upplevelser om din förlossning. 


    Det är anonymt, ditt namn kommer inte finnas med i uppsatsen och inte heller vilken ort du bor på (om du inte vill). 


    Så nu undrar jag - Finns det några personer här som skulle vilja delta?


    Skicka gärna ett mail till mig och anmäl ditt intresse. Frågeformuläret kommer skickas ut senare till våren. Om du skulle ångra dig får du självklart göra det i efterhand utan att behöva förklara varför. 


    Min mailadress: tenhunenelina@gmail.com


    Ha det gott!


     


    Hälsningar,


    Elina, blivande ambulanssjuksköterska.

  • Svar på tråden Har du fött barn med hjälp av ambulanspersonal?
  • Momofthree

    2010 födde jag mitt andra barn i hemmet, Ambulanspersonalen kom på plats när huvudet var ute. Kan absolut tänka mig att svara på frågor :)

Svar på tråden Har du fött barn med hjälp av ambulanspersonal?