Anonym (chockad!) skrev 2019-02-28 07:04:15 följande:
Vilken vecka är du i nu?
Vad skönt!! Stort grattis!
Jag själv går som på nålar och känner mig allmänt deppig och orolig för att allt är som det ska. Gjorde ett vul v 8+1 och det såg helt utmärkt ut...är nu i v 11+4 och allt detta äter upp mig..inväntar KUB som är först om 1.5 v (v 13+2!!) jag vete fan om jag klarar att vänta så länge. Jag mår verkligen fysiskt och psykiskt riktigt dåligt av detta att vara gravid!! Oron äter upp mig!
Jag förstår att du är orolig, men du måste verkligen försöka vara glad, tvinga dig till det. Det ser bra ut. Kolla omkring dig, se hur många personer du möter som blivit till av lyckade graviditeter. Det du läser på familjeliv inträffar, men tänk så många som är på denna plattform, genom många år, det är inte konstigt att det verkar vara många med fruktansvärd otur! Samtidigt, tänk så många som inte heller är på Familjeliv, förmodligen för det gått/går bra. När en tragedi sker, söker sig många hit för att få stöd, tröst och finna kvinnor som råkat ut för samma sak. Därför är det många på en och samma plats. Njut av ditt barn, tiden kommer aldrig igen. Min mamma sa igår: dröm och var glad, du vet inte om du lever imorgon och då är dagen det närmaste ett barn du kommer. Krasst, men sant. Risken är låg nu, visste du att det är nästan en större risk att du ska råka ut för en bilolycka på vintern, än ett missfall (som nu ligger på ca 0,5-1%). Barnmorskan sa till mig att fostervattenprov inte innebär nästan någon risk alls, när vi prata om det? Risken för "naturligt" missfall måste också då, nu innebära att det inte är nästan någon risk alls! Det ser bra ut nu! Du kan bli sjuk, kärnvspen kan börja skjutas och stjärnorna trilla ner. Vi vet inget. Vi vet bara det som sker just nu: vi bär på ett efterlängtat barn. Jag vet att det är svårt, tro mig, jag är också sjukt orolig, men jag jobbar med mentalträning just nu. Idag, just nu, är jag världens lyckligaste. Det får räcka för mig.
Jag är typ i v. 12, enligt mätning i v. 11 men eftersom jag vet när allt skedde, så är det inte möjligt. Dock tror jag hon är lite mindre för sin "ålder" precis som jag var. Jag är typ på 10+6-11+3. Har KUB ultraljud på tisdag. Vill snabbbspola fram dit. Har även ultraljud inbokad v. 15 och sen RUL v. 18.