• Snowflingan

Bf September 2019

Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

Här kan vi samlas, välkomna!

Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

• Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (chockad!)
    Jojjans skrev 2019-04-09 21:33:14 följande:

Ja jag kände mig så larvig där och då, men vet att det kommer göra mycket gott med mitt mående i väntan på RUL.

Imorgon går jag in i v 17, rul är om exakt 4 veckor. Känns som en oändlig väntan.

Men idag hände nåt! Tror att jag kan ha känt en rörelse. Inte säker men hajade till och tänkte direkt att det var en rörelse. Satt på huk och kände som en bubbla som förflyttade sig, eller ett litet sprattel, precis ner mot blygdbenet på framsidan. Kändes som en fin påminnelse om att allt kan vara fint inne i mig, något som känns lätt att tvivla på när man läst så sorgliga saker som idag i gruppen.

Alltid skönt med bekräftelse.
  • Jojjans
    Elcca skrev 2019-04-09 21:17:52 följande:

Jag börjar längta så enormt mycket efter RUL nu. Och börjar bli såååå nervös! Tycker dom här ?spökveckorna? är riktigt jobbiga psykiskt. Jag har drygt 3 veckor kvar till mitt UL. Hur känner ni andra som också går o väntar?

Jag känner likadant. Jag har 4 veckor till RUL och förstår inte hur man ska få tiden att gå. Men tack vare att jag fick ett ul och bekräftelse på att allt är bra på gynakuten i söndags gör att nervositeten ändå inte är enorm. Mer att jag är förväntansfull och otålig. Det finns ju ändå olika saker, mer eller mindre allvarliga, som kan vara fel på RUL även om allt sett bra ut hittills.

Däremot kan jag inte identifiera mig med spmkveckor. Tycker att jag har massa symptom, ömmande bröst som växer och kliar, öm i ligament, livmoder, fogar + sammandragningar. Och en mage som börjar blir rätt övertydlig. Men jag vill hellre ha passerat RUL såklart :)
  • Anonym (chockad!)
    Jojjans skrev 2019-04-09 21:37:16 följande:

Jag känner likadant. Jag har 4 veckor till RUL och förstår inte hur man ska få tiden att gå. Men tack vare att jag fick ett ul och bekräftelse på att allt är bra på gynakuten i söndags gör att nervositeten ändå inte är enorm. Mer att jag är förväntansfull och otålig. Det finns ju ändå olika saker, mer eller mindre allvarliga, som kan vara fel på RUL även om allt sett bra ut hittills.

Däremot kan jag inte identifiera mig med spmkveckor. Tycker att jag har massa symptom, ömmande bröst som växer och kliar, öm i ligament, livmoder, fogar + sammandragningar. Och en mage som börjar blir rätt övertydlig. Men jag vill hellre ha passerat RUL såklart :)

Håller med. Det enda som är bättre är illamåendet men annars har jag massa symtom ????
  • September89
    Spader10 skrev 2019-04-09 21:30:35 följande:

Mår fortfarande illa och är fortfarande sjukskriven men känner inga fosterföräldrar trots att det är tredje barnet. RUL på fredag och jag är verkligen livrädd! Det känns som en evighet sedan KUB. Fick ni andra veta var ni hade moderkakan vid KUB?

Jag väntar också tredje och kände knappt något innan rul. Inget som jag var helt säker på att det var bebisen iaf. Fick inte veta något om moderkakan på kub. Men vid rul för en vecka sedan visade det sig att den sitter fram så det förklarade ju varför jag inte känt rörelserna som i mina tidigare graviditeter. Har nu under vecka 20 börjar känna ordentliga rörelser dagligen och i söndags lyckades min man känna några buffar utanpå magen :)
  • Spader10
    September89 skrev 2019-04-09 22:14:37 följande:

Jag väntar också tredje och kände knappt något innan rul. Inget som jag var helt säker på att det var bebisen iaf. Fick inte veta något om moderkakan på kub. Men vid rul för en vecka sedan visade det sig att den sitter fram så det förklarade ju varför jag inte känt rörelserna som i mina tidigare graviditeter. Har nu under vecka 20 börjar känna ordentliga rörelser dagligen och i söndags lyckades min man känna några buffar utanpå magen :)

Jag gick in i v19 i söndags.Vid mina två andra graviditeter hade jag moderkakan fram. Minnet är kort men har för mig att jag fick vänta till efter ultraljudet innan jag känner grabben som nu är 7år. Tjejen som är 9 kände jag först gången redan i v 17.
  • Solrosvind

Är nu i 20+1. Var på RUL igår och allt såg bra ut. Så fint att få se hur den vuxit sedan KUB och att det är sig lik (fast vet inte om man egentligen kan se ansiktsdrag, vet ni?) Fick reda på kön också, vi frågade. Det var inte det jag trodde så blir att ställa om och komma på ett annat namn vilket känns nästan omöjligt svårt men spelar ju annars ingen roll. Imorgon ska jag till gynekologen och fortsätta traggla med vaginosen igen och har haft mycket sammandragningar idag. Är väldigt orolig över det som sagt, men det är skönt att känna sparkar nu så den verkar må bra där inne just nu i alla fall.

• Annikattkatt

Jag känner att jag måste få skriva här och fråga er alla.

Om jag blir skrämd, typ sådär plötsligt. Så kommer tårarna, kan inte hindra det. Och sedan skrattar jag för att jag grinar för något jag inte alls brukar grina för. Någon mer som känner igen sig?

• Jojjans
    Solrosvind skrev 2019-04-09 23:03:54 följande:

Är nu i 20+1. Var på RUL igår och allt såg bra ut. Så fint att få se hur den vuxit sedan KUB och att det är sig lik (fast vet inte om man egentligen kan se ansiktsdrag, vet ni?) Fick reda på kön också, vi frågade. Det var inte det jag trodde så blir att ställa om och komma på ett annat namn vilket känns nästan omöjligt svårt men spelar ju annars ingen roll. Imorgon ska jag till gynekologen och fortsätta traggla med vaginosen igen och har haft mycket sammandragningar idag. Är väldigt orolig över det som sagt, men det är skönt att känna sparkar nu så den verkar må bra där inne just nu i alla fall.

Å vad skönt att allt såg bra ut! Kan tänka mig att det är svårt med ett plötsligt mentalt könsbyte. Jag var också helt inställd på flicka, men postade min kub-bild i en gissa-kön/nubb-grupp som ansåg pojke så nu har jag nog släppt min mentala bild lite inför RUL.

Jobbigt med vaginosen. Hade du fått någon antibiotika för det eller hur var det?
  • Anonym (ledsen)
    Annikattkatt skrev 2019-04-09 23:50:25 följande:

Jag känner att jag måste få skriva här och fråga er alla.

Om jag blir skrämd, typ sådär plötsligt. Så kommer tårarna, kan inte hindra det. Och sedan skrattar jag för att jag grinar för något jag inte alls brukar grina för. Någon mer som känner igen sig?

Känner så igen mig i det där, de har inte varit så för mig i tidigare graviditeter, men i denna så känner jag mig så jäkla nere och låg. förstår inte vad ja ska göra, jag borde ju vara glad, men ja känner mig bara så lesden :(
  • Anonym (chockad!)

Var till mvc läkaren idag. Hon blev orolig över min stress nivå och ville genast sjukskriva mig 50%. Både pga foglossningar, stress men sedan hade jag låg puls/tryck och lite förändrat ekg. Så bäst att gilla läget.

Svar på tråden Bf September 2019