Anonym (chockad!) skrev 2019-01-21 18:48:59 följande:
Räknar ner. Har äntligen passerat till v 7 (v 6+1 idag). Nästa milstolpe för mig är om 2 v. Både att passera till v 9 (v 8+0) men också att vi ska på VUL v 8+1!!! Det känns skönt att ha något att ta på.
Det svåra tycker jag är nu att planera framöver när man inte vet hur det kommer gå med graviditeten när man är så tidigt inne i den.
Vi kommer snart behöva lägga in om sommarsemester och jag vill ha på två helt olika sätt om jag är gravid eller inte! :( Men man får väl ta det som det kommer. Hoppas att vi inte ska lägga in om semester innan jag gjort vul. Då känns det ju lite säkrare i alla fall.
Nästa milstolpe lärde jag mig ju är runt v 8-9 då organen bildas..Sedan är ju den klassiska v 12 nästa gräns.
Nån mer som gör såhär med olika "delmål" för att orka vänta ut oron?
Mina symtom har blivit värre och har tänkt att det är positivt men då kommer negativa helga in och säger att "ja men vid ett MA så fortsätter kroppen som vanligt..." okej,... så inget lugn i det heller! HAHA
Jag är alltid en positiv människa annars men med graviditeter är jag exceptionellt negativ, säkert för att jag inte ska bli ledsen om nåt händer!
Jag gör preciiiiiis som du! Jag ligger drygt en vecka efter dig, 4+5 idag. Mitt första delmål är på lördag, 5+3, då jag fick missfall förra månaden, och därefter att komma in i vecka 7. Nästa mål är som dig vecka 9 då även jag har mitt vul.
Jag mår så bra av delmål att jag satt upp en rutin av att ta ett gravtest var 3e dag för att se att det ökar som det ska. För att stå ut tiden fram till vul :)
Jag känner mig orolig hela tiden så fort jag tänker efter, men har lovat mig själv att njuta (så länge det varar) för det blir verkligen inte lättare vid MF/MA för att man var orolig hela tiden. Jag vill våga hoppas, lyssnar på förlossningspoddar, tittar på barnkläder och drömmer mig bort. :)