• Anonym (Varför?)

Folk beter sig så konstigt på sociala medier??

Jag har tänkt på en sak. Sociala medier, typ Facebook och Instagram kan göra så att människor som i vanliga fall är trevliga beter sig konstigt/illa. Jag avföljde en tjej för någon dag sedan och när hon på något sätt hade sett att jag avföljde henne har hon blockat mig från Instagram och även tagit bort mig som vän på Facebook. Detta är en i vanliga fall väldigt trevlig tjej som är supergullig på alla sätt. Dock vet jag att hon har haft det tufft och har knappt några vänner alls, hon har varit deprimerad men är inte det längre. Men jag tycker hon beter sig väldigt illa på sociala medier genom att blocka mig på Instagram och sedan ta bort mig som vän på Facebook! Hur kommer det sig att folk beter sig illa på sociala medier?? Fattar inte det. Jag trodde inte hon var så barnslig av sig. Eller knäpp.

• Svar på tråden Folk beter sig så konstigt på sociala medier??
  • Anonym (Varför?)

Jag vet inte om hon har sett att jag följer alla andra gemensamma vänner vi har men det ger väl inte henne rätt att bete sig illa?

• Anonym (Hanna)

Fast om du avföljer henne så har ju du visat att du inte är intresserad. Varför då bli irriterad över att hon avföljer dig ?

• Anonym (Varför?)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-01-01 19:37:03 följande:

Fast om du avföljer henne så har ju du visat att du inte är intresserad. Varför då bli irriterad över att hon avföljer dig ?

För att hon blockade mig och tog bort mig från Facebook? Tycker faktiskt det är rätt överdrivet.
  • Anonym (Hmm)

Och du startar en tråd på familjeliv och berättar att din kompis beter sig illa och knäppt?

• Anonym (Varför?)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-01 19:39:09 följande:

Och du startar en tråd på familjeliv och berättar att din kompis beter sig illa och knäppt?

Hon gör ju det? Man behöver ju inte blocka och ta bort som vän bara för att jag avföljde henne. Jag vet inte säkert men tror hon på något sätt har sett att jag följer alla andra gemensamma vänner och hon blev stött för det..men jag vet inte..
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Varför?) skrev 2019-01-01 19:38:23 följande:

För att hon blockade mig och tog bort mig från Facebook? Tycker faktiskt det är rätt överdrivet.

Fast om du redan har avföljt henne så är du ju inte intresserad av vad som händer i hennes liv så vad spelar det för roll?
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-01-01 19:42:00 följande:

Fast om du redan har avföljt henne så är du ju inte intresserad av vad som händer i hennes liv så vad spelar det för roll?

Reaktionen från henne står inte i proportition till händelsen.
  • Anonym (Hmm)

Lika lite som du behöver starta en tråd i ett forum om saken. Hon uteslöt väl dig när du signalerar att hon inte är tillräckligt viktig för dig. Låt henne bli stött, det är hennes känsla. Varken knäppt eller dåligt beteende.

• Anonym (Varför?)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-01 19:44:06 följande:

Lika lite som du behöver starta en tråd i ett forum om saken. Hon uteslöt väl dig när du signalerar att hon inte är tillräckligt viktig för dig. Låt henne bli stött, det är hennes känsla. Varken knäppt eller dåligt beteende.

Så du tycker att block på Instagram är samma sak som att sluta följa? Hon kan ju fortfarande se mitt flöde om hon skulle ångra sig men om jag ångrar mig är det inte lika lätt eftersom jag är blockad.
  • Anonym (Varför?)

Som sagt hon är en supergullig tjej i vanliga fall och jag blev väldigt chokad att hon reagerade så starkt..

Svar på tråden Folk beter sig så konstigt på sociala medier??