• zanlou

Prata symtom INNAN bim

Anonym (hemlisen) skrev 2019-01-25 21:17:16 följande:

Tyvärr fick jag mens idag, kl 9.15. Det började rinna som en kran.

Känns skit. Hoppas det inte är nåt fel på mig eller sambon. Skulle verkligen få ett kvinnligt självförtroende av att bli gravid. Känner mig halv nu.

Nä, vad tråkigt, förstår din känsla och besvikelse men ge inte upp. Om några dagar börjar den spännande väntan på nästa ÄL

Har ni försökt länge du och sambon?
  • zanlou
    Joannajoanna skrev 2019-01-29 14:43:01 följande:

Så konstigt. appen säger ja ska ha ägglossning imorgon. Tappen är öppen och mjuk, jag har värk i äggstockarna(molvärk)

men ja får inga utslag på äl test och har inte ägglossningsflytningar :o

Jag hade typ samma denna månad.

Dag 1: negativt äl test, öppen tapp, inga flytningar, appen visar äl.

Dag 2: negativt äl test kl 8 på morgonen, öppen tapp, inga flytningar, runt 10 började molvärken, positivt äl kl 17

Så testa imorgon, kan tänka mig att du får utslag då
  • zanlou
    Joannajoanna skrev 2019-01-30 20:28:49 följande:

De trodde ja aldrig men du hade rätt. jag testade nyss jätteposetivt på äl testen. lika stark eller något starkare än test strecket. innan har jag fått ytte pytte svaga streck. men jag har fortfarande mkt vita, krämiga flytningar som ju då ska va jätte ofertilt. Hur ska detta gå?

Wiiiii va kul!! Grattis

Det kan ju vara så att du hör till dom som har lite tjockare flytningar, det gör det ju lite svårare för simmarna så klart men du fick utslag igår så då ska ju ägget släppa ikväll eller imorgon fm så flytningarna kan ju ännu hinna bli tunnare.

Håller tummmen.

Har du som regel åt det tjockare hållet och det inte tar sig den här månaden kan du alltid testa att köra igång med Bisolvon när mensen är slut och fram till ÄL, påverkar ju inte flytningrna i sig men slemproppen (allt för att underlätta

PS: jag har oxå haft väldigt tjocka flyrningar innan äl men då när jag och sambon har kört på dagarna innan för att inte missa äl, det är liksom som om satserna blandas med flytningen och det blir en jättevit klibbig massa.
  • zanlou
    Anonym (väntan) skrev 2019-01-30 14:32:00 följande:

Känner mig fortfarande helt snurrig. Temp-appen trodde att jag skulle få mens idag. När jag vaknade blödde jag lite och tänkte att appen hade rätt. Men nu har det inte kommit nåt mer på hela dagen. Så har mensen aldrig betett sig förut, när den väl kommer brukar den komma igång rätt snabbt. Har trott flera ggr idag att den kommit igång igen men det har bara varit flytningar. Har haft lite molvärk hela dagen. I vanliga fall brukar mensvärken komma först dag 2. Tempen har gått ner lite men ligger fortfarande över cl. Jobbigt att gå och vänta och fundera. Om mensen nu ska komma är det väl bättre att den kommer direkt än att den bara luras sådär :p Tror jag kommer att testa imorgon bitti om inte mensen kommit igång då.

Det låter ju lovande din beskrivning, hur har det gått för dig?
  • zanlou
    Anonym (väntan) skrev 2019-01-31 22:15:42 följande:

Tempen hade stigit lite igen imorse så jag gjorde ett test men det var negativt. Är på BIM+1 så det borde väl ha visat positivt om jag hade vart gravid. Jag har blött lite mer idag men fortfarande mindre än en vanlig mens. Så jag är fortfarande en smula förvirrad över vad som händer i kroppen men jag tror att mensen är på gång mer ordentligt, har haft rätt ont i magen nu ikväll.

Förstår din förvirring... kroppen är bra märklig ibland. Men om det inte kommer mer blod nu så du verkligen vet att det är mensen så kan ju ett negativt test på BIM+1 faktiskt bli ett pluss ändå.
  • zanlou
    Joannajoanna skrev 2019-01-31 22:50:36 följande:

känns kört nu. tänk att man blir såhär. vi hade sex samma kväll som positivt på äl test. perfekt då finns de ju simmare på plats när ägget kommer. men om ja har ofetilt sekret lär de ju inte kommer några igenom. buhu. Vi hann inte med sex idag.. har läst om dom som blivit gravida trotts att dom inte haft äl sekret. och dom som skriver att man säkert har de fertila äl sekretet precis vid tappen men att man inte kan få ut de på fingrarna å därför tror att man inte har de. å att de inte ens är nått dom kollar vid utredningar när folk är ofrivilligt barnlösa. så de verkar ju inte vara av så stor vikt. men ja har redan gett upp. de blev nog inget denna månad heller.. varför blir man såhär? haha hopplöst

Tja, man vill och väntar på något så man analyserar och känner efter hela tiden men man blir rätt snurrig av att försöka planera barn, haha
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-02-11 21:03:12 följande:

Hej tack för ditt svar.

Vi har försökt endast 2 ggr, tre med denna gång (men har varit bortrest så vi kanske missade den ÄL). Men vi är tyvärr inte purunga, så det gäller att handla snabbt.

Hur går det för dig?

Då ligger jag bara ett försök framför dig vi är inne på 4:e försöket denna månad men jag har äl om 2 dagar å sambon är i Norrland så det lär ju inte fungera. Vet inte hur gammal du är men jag fyllde 40 i somras så tro mig.... jag fattar det där med att handla snabbt å varje månad känner man sig som en tickande bomb. Med det här med att planera barn gäller det att ha tålamod antar jag, inte min starka sida!!

När har du äl igen?
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-02-12 22:13:02 följande:

Går det att på nåt sätt lägga om hans resor dit vi äl-perioden? (Vi kallar detta, "gröna veckan" och då måste samlag prioriteras). Fick ett vagt minne att jag sett att du skrivit att han jobbar där?

Haha, gröna veckan är ju klockren!!! Ska ge honom ett schema för resten av året att planera efter

Trist med en oregelbunden mens, vet egentligen inte hur stor betydelse det har men underlättar ju planeringen något. Vi lär troligen ha ÄL nästan samtidigt nästa månad så vi kan väll uppdatera varandra då, skulle vara kul
  • zanlou
    Joannajoanna skrev 2019-02-16 04:29:11 följande:

Jag plussade i måndags (11/2) å tänka berätta mina symtom innan bim :) kanske hjälper de nån av er :)

Jag fick positivt äl test på dag 11 i cykeln. Jag hade vita lotion flytningar vilket ju ska vara ofertilt sekret så ja tänkte de va kört. Vi hade sex den kvällen. Dag 13 hade jag molvärk i ryggen (som jag alltid har min molvärk) hela kvällen så ja är ganska säger på att jag hade Äl den kvällen. Vi hade sex då oxå. ofertilt sekret alla de här dagarna.

Så efter äl hade jag ingen mer molvärk alls faktiskt. Jag hade ont i brösten, lite mer än vanligt. Ingen pms vilket jag brukar ha i varierande grad. Inga andra symtom. bröstvärken avtog oxå. På dag 11 efter äl testade jag posetivt, och den dagen började jag oxå få molvärk i tjejmagen och i ryggen, drog lite då och då ändå ner i ljumskarna. (kan tillägga att jag aldrig har molvärk i tjejmagen inte ens under mens, bara i ryggen) dagen efter bim hade jag inga symtom överhuvudtaget. men fortfarande positiva gravtest.

Det va mina symtom :)

GRATTIS!!! Så himla kul
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-02-14 21:11:31 följande:

Gärna! 

Hoppas verkligen du och din man lyckas pricka in nästa "gröna vecka" haha  och att han inte är bortrest då!

Ja tyvärr är mensen oregelbunden, förut var den som klockan, alltid dag 29, men inte de senaste åren.  Vet inte om det är för jag blir äldre, enligt gynekologen kan mensen bli sån efter 35. Men det kan vara att jag har myom också, så hm. Vet inte säkert.

Skönt att din är regelbunden iaf!!

Nu har sambon fått ?gröna listan? för resten av året så han kan planera bättre, tack för tipset!!

Jag har som sagt haft super regelbunden sen jag tog ut min spiral, 25 dagar och följer kalendern exakt. Utom sist då mensen kom en dag innan och höll i en dag mer. Testade positivt äl på kvällen 13/2 då jag även hade lite äl värk under dagen men mindre än normalt. Igår hade jag superont och magen var helt bubblig och i uppror. Idag är magen lite lugnare men jag känner av ganska kraftiga äl smärtor så det känns som jag hamnat lite i obalans plötsligt.

Har du kollat upp om du har myom och vilka symptom har du? Det lär ju vara ganska vanligt i ?vår ålder?
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim