• zanlou

Prata symtom INNAN bim

Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-03-14 10:29:38 följande:

Jag har inte vågat testa än. Men nu har jag gått en hel mens utan mens :) så lär väl testa :D

Haha, önskar jag hade din uthållighet. Själv hade jag testat dagen efter BIM
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-10 21:05:05 följande:

Tack för pepp! Pepp till dig med, du borde ha fått glad gubbe nu va?

Som jag tolkar det så visar glad gubbe LH-detekteringen, sen har man ägglossning 12-48 timmar efter. Har hört att ju äldre man är, desto snabbare lossnar ägget efter stegringen. 

Enligt Clearblue är det ju dagen man har glad gubbe och dagen efter som man är som mest fertil (samt viss fertilitet dagarna innan). Enligt 1177.se är det 2 dagar innan glad gubbe och 2 dagar efter. (tror det stod 12-72 h där)

Skrev denna tråd (se länk nedan) och fick detta svar, men allt detta har du ju uppenbarligen fattat,  , själv är jag lite trög. Men kroppen är så skum och trodde glad gubbe skulle vara kvar fram till ägget lossnat (vilket jag tolkar att även du menar)

www.familjeliv.se/forum/thread/79492933-hur-funkar-det-med-agglossningstester-egentligen/1

Nä konstant sex orkar man ej, speciellt om det är på beställning! Men ångrar fortfarande lite att vi inte hade sex på fredag kväll igen och lördag morgon, om svaret i tråden stämmer och infon på 1177 stämmer.

Hoppas du hänger med i allt mitt babbel, haha!

Jo då, jag hänger med. Låter exakt som mitt huvud

Jag slutar alltid att testa när jag fått min glada gubbe vilket hitintills har infallit på eftermiddagen efter att jag känt av äl-värk. Lika så denna månad och då sa jag inget till sambon och det flöt på som jag tänkt men efter flera frågor dagen efter varför den glada gubben inte visat sig så sa jag som det var och den kvällen kom låsningen, dvs ingen utlösning.

Denna prestationsångest alltså

Så vi hade sex dagen innan och dagen då testet visade utslag, det som var märkligt denna månad var att jag inte kände av en enda värk eller symptom som jag brukar ha kring äl. Ingenting nu efter heller så inget hopp om att det tagit sig - vi siktar på nytt försök nästa månad redan nu!
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-18 22:18:53 följande:

Hej!

Hade exakt samma. Dvs kände ingenting denna gång vid ägglossning. Inga ömma bröst efter ÄL, nothing. Lite molvärk några dagar sen, och känningar i ryggslut, annars inga symtom. 

Fått lite ömma bröst nu bara. Borde ha mens snart, men hoppas att det kanske har tagit sig ändå! Utgår från det och längtar till jag kan testa! (Tidigast imorgon)

Det gjorde det nog för er med!

PS. Nu är jag jättesjuk med feber, uhhh....

Men det är ju så märkligt, att man helt plötsligt inte känner någonting. Jag tror ju nästan att min kropp inte släppte något ägg denna gång (läste något om det på någon sida) men vem vet, det kanske snarare är ett bra tecken

Så spännande att du närmar dig beräkningen till BIM nu, trist att du blivit sjuk. Läste om en tjej vars enda tecken under 3 graviditeter var en kraftig förkylning varje gång!

Håller tummarna för dig nu och väntar med spänning på testresultatet

Jag tror verkligen inte på något plus just nu men lär väll ändå börja hoppas dagarna innan BIM 8 dagar kvar nu
  • zanlou
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-03-19 19:53:23 följande:

Glömde ju skriva! Jag har plussat <3

Wiiiihooo!!!! GRATTIS
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-19 07:18:08 följande:

Jag tror kroppen är skum. Även innan jag försökte skaffa barn kunde den ibland vara helt svullen innan mens vissa månader, för att andra inte ens reagera. Jag vet inte vad som styr. Det är klart att jag inte vet om jag hade ÄL då eller inte, men tror ändå att kroppen varierar sig lite.

Åh! Får hoppas min kraftiga förkylning (med feber!) är ett graviditetstecken. (Typiskt när jag har årets viktigaste jobbvecka). Tack för tummar, håller tummar för dig med! Man ska aldrig säga aldrig!

Helt rätt!!! Vi håller tummarna ihop för att aldrig säga aldrig

• zanlou
    1213 skrev 2019-03-19 20:15:34 följande:

Hej!

Går här och försöker att inte hoppas. Men är nu på BIM+2 (trodde jag var på bim+1 men räknade fel)

Har haft cyklar mellan 26-30 dagar så lite oregelbundna. Men oftast 28. Idag är jag på dag 30 och är så galet kissenödig, mensvärk varje dag, mest på kvällarna och svullen. Även väldigt gråtmild. Har inga gravtester hemma men tog ett ägglossningstest idag som var starkt men inte helt positivt så då tappade jag hoppet igen.. vet inte när jag ska våga testa mig med gravtest då jag är på försök nummer 17 och vet att min kropp lurat mig så många gånger förut...

Vill så gärna lyckas men varför skulle jag göra det på just försök nummer 17?..

Du får hänga med på vårt; man ska aldrig säga aldrig! Gång 17 duger väll fint, tänker jag

Ta ett test om 2 dagar då bör du få ett säkert resultat men symptomen lutar ju åt ett pluss kan jag tycka.
  • zanlou
    1213 skrev 2019-03-20 07:32:01 följande:

Tack för stöttningen! BIM+3 idag och ingen mens ännu. Jag vet inte riktigt när jag ska köpa mitt gravtest. Jag vill ju såklart veta men samtidigt har det skett förut att jag haft alla tecken man kan ha och så har testet varit negativt.. så jag funderar på att vänta ända tills på söndag, haha..

Är så nyfiken på hur det går med ditt test? Testade du dig nu på morgonen??

+3!!!!! Är så impad över att du fixar å vänta med testet

Jag har inte kommit till BIM än så det får vänta, sen tror jag ju egentligen inte att det tagit sig den här gången men....
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-20 07:32:59 följande:

Idag är det dag 30 för mig. Har oregelbunden mens och tittar jag på statistiken kan den mycket väl komma idag. Men håller tummarna för att den inte kommer!

Nån gång förra året kom mensen dag 32 också, men passerar jag nu dag 30 utan att få mens vågar jag va försiktigt positiv.

Känns lite som en spänd sten långt ner i livmodern, fast svagt på det sättet. Spännande dagar nu!

Guuud va spännande!!!!!!!!
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-22 07:30:41 följande:

Men gud!! Jag har plussat!

GRATTIS!!!

Skulle just gå in och fråga dig hur det går och så såg jag detta, gud va glad jag blev!!!
  • zanlou
    ajjans skrev 2019-03-22 09:53:49 följande:

Tog ett test nu i morse och insåg direkt efteråt att jag såklart fått min mens, bättre lycka nästa gång antar jag...  Måste ju ha varit skengravid deluxe. Aldrig haft såhär stark och lång pms tidigare. 

Så trist, vet precis hur det känns när kroppen gör så. När man verkligen känner sig gravid och besvikelsen som kommer med de röda dropparna

Nya tag, ny nedräkning mot äl
  • zanlou
    1213 skrev 2019-03-21 19:16:35 följande:

Jag ger upp.. tog ett test idag på BIM+4.. negativt som alltid...

Blir så ledsen på att min kropp ska lura mig såhär.. nu vill jag bara att mensen ska komma och nästa månad blir det digitala ägglossningstester och ett ordentligt försök till.. sen tror jag vi behöver börja söka hjälp även om jag inte vill det.. men 17 månader av försök betyder ju att vi inte verkar klara det här själva...

Lycka till alla andra! Jag tror på er <3

Så trist förstår din besvikelse men jag hoppas du/ni inte ger upp. När man som minst anar det så men jag tycker ändå du resonerar klokt. Inte fel att ta lite hjälp, vissa saker kan ju ändå vara värt att kolla upp. Har ni fakta på att allt ser bra ut så slipper ni ju den stressen åtminstone.

Fortsatt lycka till, ska hålla tummen för dig
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-22 19:52:48 följande:

Tack!

Utöver min sambo är det du och några andra här i tråden som vet!

Kram!

Lovar att inte föra det vidare

Stort lycka till och hoppas du får en härlig graviditet!

KRAM
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-25 06:50:34 följande:

TACK! Hoppas också det och att det inte blir några komplikationer (typ missfall osv). 

Men tänker positivt och hoppas allt går bra. Håller tummarna för dig och kommer hänga kvar här för att se hur det går för dig.

KRAM

Är helt övertygad om att det kommer gå bra

Vi får se om jag kan pricka in mitt pluss nästa månad, kör på den planen
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-04-22 09:23:20 följande:

Hej zanlou,

Hur går det? 

Halloj! Har inte varit inne här på ett bra tag. April bommade vi helt faktiskt, vet inte ens om jag hade ÄL (fick aldrig någon glad gubbe men missade att testa en dag)

Det har varit lite mycket annat på gång i livet så jag har varit lite uppskruvad

Men har just haft ÄL nu och nu lyckades vi pricka dagen innan, glad gubbe och dagen efter! Vi känner oss väldigt duktiga just nu, ha ha. Får se om kroppen vill vara med nu bara, så nedräkning mot BIM 12/5

Går allt bra för dig? Du måste vara i typ v 8-9 nu va?
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-05-02 07:24:41 följande:

Va bra! Hoppas det är er tur denna gång! Hang in there! Grymt att ni prickade dagen innan och efter! Varannan dag är nog bra. Hoppas verkligen. 

ja v9. Och är typ rasande/arg på sambon jämt, äter som en häst och är svintrött. Hoppas detta går över snart! :-O

Lova att uppdatera kring 12 maj!

Tack absolut, det ska jag göra!!

Du ska se att det går över om några veckor, oftast stabiliserar sig kroppen efter vecka 12 så det är ju inte långt dit.
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-05-05 20:45:18 följande:

Väntar med spänning!

Ja, haha, längtar till detta går över.

Sover till och med middag ibland, något jag hade svårt för till och med som barn. 

Halloj tröttis

Hoppas du börjar känna dig lite piggare nu!!

Den här månaden kom blodet en dag tidigare än vad jag är van vid i min extremt regelbundna cykel och är troligen över imorgon. Känns som min kropp lever sitt eget liv nu när vi bestämde oss att försöka bli gravida, den spökar hela tiden och är inte ett skvatt samarbetsvillig alltså

Nu gör vi ett uppehåll på en månad och laddar till juni istället, marsbebis känns bra Kram
  • zanlou
    Keabro skrev 2019-05-12 08:33:21 följande:

Hej! Jag har alltid massor med symptom direkt efter ägglossning och innan mens. Jag får superont i brösten, humörsvängningar, känningar i livmodern, tydliga blodådror på brösten osv. Jag tror att jag är gravid varje månad i princip..

Men denna månaden.. så hade jag knappt några symptom alls. Brösten började inte göra ont efter äl, inga humörsvängningar, inga tydliga ådror. Jag kände i princip ingenting.

Förutom på äl+5 då jag blev jätteyr, det höll i sig till äl+7 ungefär och så fick jag huvudvärk. Veckan som följde så sköljde en otrolig trötthet över mig.. orkade knappt göra någonting. Jag kände lite svagt i livmodern, att det drog lite korta stunder under hela dygnet, men det var inget nytt då jag känner ungefär samma sak varje månad. I övrigt kände jag mig normal, mindre symptom än vanligt.

Så kom BIM.. men inte mensen!

Jag ville inte ta ett test utan ville vänta några dagar och se om den var försenad.. och det blev den. Sen kom jag och sambon överens om att vänta tills helgen (igår) med att testa så vi kunde vara med varandra hela dagen.. och gissa vad? JAG PLUSSADE FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV! Det har inte riktigt sjunkit in än, det är min absolut största dröm att få bli mamma så jag vågar inte tro på att jag är gravid. Men det är jag :D enligt clearblue veckoindikator ?Gravid 2-3? stod det på skärmen!

Vad långt det blev nu ser jag.. men jag ville berätta att jag som vanligtvis har massor med symptom, hade i stort sett inga symptom den månaden jag blev gravid <3

GRATTIS!!!! Landa å njut
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-05-14 06:53:26 följande:

Hello!

Hade likadant innan det tog sig för mig. Att mensen kom jättetidigt helt plötsligt och kroppen levde sitt eget liv. Vem vet kanske var det ett supertidigt missfall?  

Hänger kvar här och håller tummarna för dig! 

KRAM!

Till råga på allt så har jag haft konstant molvärk sen ÄL och super trött så det var en befrielse när mensen kom och värken försvann

Så ja, mycket möjligt ett supertidigt MF och då är det ju positivt, att det funkar alltså!

Ska försöka uppdatera, skriker när plusset kommer
  • zanlou
    Anonym (Ellie) skrev 2019-05-14 07:23:31 följande:

Jag känner igen det där. Jag har haft oregelbunden mens för första gången i mitt liv de senaste månaderna. Lycka till nästa gång!

Tycker det är så lustigt egentligen, bara för att man försöker och självklart har en högre medveten nivå så slår kroppen bakut Att man analyserar och känner efter på ett annat sett är ju en sak men hur det kan påverka kroppen så markant är fascinerande. Skönt att det inte bara är jag dock
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-07-06 23:10:26 följande:

Hej zanlou,

Hur går det? Tänker på dig. 

Kram

Inget plus ännu men vi kämpar på, ska på utredning om 2 veckor bara för att kolla status på äggledare och livmoder. Vi har verkligen satt äl dagarna nu men det vill sig inte riktigt så vi får se om vi får några svar från läkaren.

Dock har mina pms symptom blivit extrema så jag tror jag är gravid varje månad, haha!

Hur går det för dig? Börjar magen synas nu? KRAM
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim