• MariaLilli

Letrozol 2019

Någon annan som tar Letrozol för att bli gravid och vill följas mot ett plus? :)
    eller någon som tagit Letrozol och vill dela med sig av sina erfarenheter? 

Jag och min sambo har försökt bli med barn i drygt ett år. Vi har precis avslutat en fertilietsutredning som inte visar på ngt fel. Jag har haft ganska oregelbunden menstruation ca  28-49 dagar. Dock har de senaste månaderna sedan jag börjat med rosenrot, munkpeppar och progersteralll har jag haft 4 cyklar på 30 dagar med positivt ägglossningtest på dag 18. Men ingen bebis ändå :(

Alltid fått utslag på ägglossningstester, dock alltid haft ganska kort luetalfas så nu ska jag prova Letrozol och hoppas verkligen det ska hjälpa oss. .

Tog precis min sista tablett, är på mensdag 7 idag. 

• Svar på tråden Letrozol 2019
  • EllaLo
    minnie768 skrev 2019-12-10 10:35:45 följande:

Tack vad snäll du är!! Men jag håller med ang oviterellen, jag tycker också att hon kunde gett mig det men men.. :/

Nu har illamåendet gett med sig lite, har lyckats få i mig en tablettask och nu lite flingor, haha. Jag glömde också värktabletterna, men som tur var hade jag det i handväskan så jag tog det när jag hade åkt en bit (har ca 1 timmes bilväg) så det hann värka lite iaf.

Du har rätt, jag ska se det positivt. Förra månaden hade jag en äggblåsa på höger sida, denna gången var den stora blåsan på vänster och det är på den sidan jag faktiskt känt av lite molvärk innan letron, även om det varit väldigt lite.. 

Nu kör vi, fasen detta ska bli vår månad!! <3 Känner du av äl något?

Det är lätt att försöka ligga steget före och tänka på nästa månad/cykel. Men som sagt du kan ju faktiskt likaväl bli gravid nu. Vi lever i nuet, idag inte nästa månad! Vi ska kämpa denna cykeln tills kroppen visar positivt eller negativt!

Jag är på dag 4 med letro nu, inte känt av något ännu. Har VUL på måndag :) hoppas det finns 1 eller 2 guldägg!
  • minnie768
    EllaLo skrev 2019-12-10 11:40:27 följande:
    Det är lätt att försöka ligga steget före och tänka på nästa månad/cykel. Men som sagt du kan ju faktiskt likaväl bli gravid nu. Vi lever i nuet, idag inte nästa månad! Vi ska kämpa denna cykeln tills kroppen visar positivt eller negativt!

Jag är på dag 4 med letro nu, inte känt av något ännu. Har VUL på måndag :) hoppas det finns 1 eller 2 guldägg!
    Ja visst är det så att jag kan bli gravid nu, vi hoppas på det och lever i nuet och våra cykler vi har NU! Jag taggar för äl som bör vara på torsdag, och du taggar för VUL! ;)

Nu har värktabletterna jag tog i morse börjat avta också känner jag :P
  • EllaLo
    minnie768 skrev 2019-12-10 13:19:23 följande:

Ja visst är det så att jag kan bli gravid nu, vi hoppas på det och lever i nuet och våra cykler vi har NU! Jag taggar för äl som bör vara på torsdag, och du taggar för VUL! ;)Nu har värktabletterna jag tog i morse börjat avta också känner jag :P

Yes yes!! Jag borde ha nästa vecka :) ska försöka stressa så lite som möjligt över denna cykel. Va rätt stressad senaste nu så ska verkligen ta det luuuuugnt nu haha.

Usch då. Jag fick tyvärr skit ont av spolningen pga inga värktabletter, blev helt kallsvettig och höll på att svimma och spy.. så ladda om med några till nu :)
  • minnie768
    EllaLo skrev 2019-12-10 15:09:34 följande:
    Yes yes!! Jag borde ha nästa vecka :) ska försöka stressa så lite som möjligt över denna cykel. Va rätt stressad senaste nu så ska verkligen ta det luuuuugnt nu haha.

Usch då. Jag fick tyvärr skit ont av spolningen pga inga värktabletter, blev helt kallsvettig och höll på att svimma och spy.. så ladda om med några till nu :)
    Vi har ändrat rutiner helt hemma till denna cykeln. Sambon märkte att jag var stressad och sov dåligt förra cykeln så nu tar han definitivt största lasset där hemma. Vi ska köpa sista julklapparna nu idag, och huset är storstädat så vi kan bara vara och mysa när vi kommer tillbaka från semestern nästa vecka :)
    Det kan jag verkligen tänka mig! Jag väntade en stund innan jag tog fler värktabletter, nu kan jag knappt gå raklång, så är glad att jag tog fler innan de andra var helt slut :P
  • Vicktoria88

Jag tog Ovitrelle idag! Så spännande nu, min första spruta! Håller tummarna för att det är max två som släpper!

Fick positivt äl test igår kväll men vågade inte ta den då jag skulle jobba ute hos kund hela dagen idag samt sitta två timmar i bil med teamet så blev lite skraj för biverkningarna. Hade fortfarande hög fertilitet på det digitala testet imorse så jag hoppas verkligen inte att det var försent! Någon som vet hur noga det är med att den tas direkt när testet slår om?

• EllaLo
    minnie768 skrev 2019-12-10 15:30:47 följande:
    Vi har ändrat rutiner helt hemma till denna cykeln. Sambon märkte att jag var stressad och sov dåligt förra cykeln så nu tar han definitivt största lasset där hemma. Vi ska köpa sista julklapparna nu idag, och huset är storstädat så vi kan bara vara och mysa när vi kommer tillbaka från semestern nästa vecka :)
    Det kan jag verkligen tänka mig! Jag väntade en stund innan jag tog fler värktabletter, nu kan jag knappt gå raklång, så är glad att jag tog fler innan de andra var helt slut :P
    Guud så söt han är :)! Åh hoppas verkligen kroppen går in i en liten antistress paus nu över jul, så kroppen bara kan fästa de där ägget!!

Haha ingen idé att dra ut på lidandet!
  • EllaLo
    Vicktoria88 skrev 2019-12-10 16:22:37 följande:

Jag tog Ovitrelle idag! Så spännande nu, min första spruta! Håller tummarna för att det är max två som släpper!

Fick positivt äl test igår kväll men vågade inte ta den då jag skulle jobba ute hos kund hela dagen idag samt sitta två timmar i bil med teamet så blev lite skraj för biverkningarna. Hade fortfarande hög fertilitet på det digitala testet imorse så jag hoppas verkligen inte att det var försent! Någon som vet hur noga det är med att den tas direkt när testet slår om?

Spännande! Har du upplevt något utav letro? Jag fick migrän 2 dagar på raken efter varann av ovitrelle, MEN jag har migrän annars också så jag är nog lite extra känslig. Lycka till:)!!
  • Vicktoria88
    EllaLo skrev 2019-12-10 17:02:56 följande:

Spännande! Har du upplevt något utav letro? Jag fick migrän 2 dagar på raken efter varann av ovitrelle, MEN jag har migrän annars också så jag är nog lite extra känslig. Lycka till:)!!

Ja första gången jag åt dem mådde jag inte alls bra, hade huvudvärk och kände mig sjuk typ, men de senaste gångerna har jag inte märkt så mkt förrutom att jag blir tröttare än vanligt! Men äter Letrozolen på kvällen istället nu :) Får du mkt biverkningar av Letrozolen?

Usch vad drygt, jag brukar också få migrän, speciellt vid mens, tror det är någon hormongrej som gör det..

Vilken dag är du på nu? Spännande att följas åt!
  • EllaLo
    Vicktoria88 skrev 2019-12-10 21:14:25 följande:

Ja första gången jag åt dem mådde jag inte alls bra, hade huvudvärk och kände mig sjuk typ, men de senaste gångerna har jag inte märkt så mkt förrutom att jag blir tröttare än vanligt! Men äter Letrozolen på kvällen istället nu :) Får du mkt biverkningar av Letrozolen?

Usch vad drygt, jag brukar också få migrän, speciellt vid mens, tror det är någon hormongrej som gör det..

Vilken dag är du på nu? Spännande att följas åt!

Jag är definitivt mer moody en vanligt, haha... men annars är det bara migränen som jag ändå har.

Jag tar min sista tablett idag, och VUL på måndag! Nu är vi 3 som ligger hyfsat lika :)!
  • minnie768
    EllaLo skrev 2019-12-10 16:58:36 följande:
    Guud så söt han är :)! Åh hoppas verkligen kroppen går in i en liten antistress paus nu över jul, så kroppen bara kan fästa de där ägget!!

Haha ingen idé att dra ut på lidandet!

Ja det är han verkligen!! :)  Det får vi verkligen hoppas på! Därför ville jag ha det mesta klart ni innan minisemestern. Då kan vi bara göra sånt som vi verkligen tycker är roligt och förmodligen stressa ner :)

Jag är fortfarande rätt så öm, igår när vi skulle mysa gick det knappt så det blev verkligen ett ont måste :(

Svar på tråden Letrozol 2019