• MariaLilli

Letrozol 2019

Någon annan som tar Letrozol för att bli gravid och vill följas mot ett plus? :)
    eller någon som tagit Letrozol och vill dela med sig av sina erfarenheter? 

Jag och min sambo har försökt bli med barn i drygt ett år. Vi har precis avslutat en fertilietsutredning som inte visar på ngt fel. Jag har haft ganska oregelbunden menstruation ca  28-49 dagar. Dock har de senaste månaderna sedan jag börjat med rosenrot, munkpeppar och progersteralll har jag haft 4 cyklar på 30 dagar med positivt ägglossningtest på dag 18. Men ingen bebis ändå :(

Alltid fått utslag på ägglossningstester, dock alltid haft ganska kort luetalfas så nu ska jag prova Letrozol och hoppas verkligen det ska hjälpa oss. .

Tog precis min sista tablett, är på mensdag 7 idag. 

• Svar på tråden Letrozol 2019
  • lilagrodautanben

Uppdagades med storebror och jag fick det när jag födde äldsta. När våra blodomlopp blandades så stötte jag bort honom och han blev ordentligt sjuk. Jag är inget fan av min kropp.. ja jag mår sååå illa, såytt idag massor ute på stan. Tur jag är 100 mil hemifrån :D

Ingen annan är sjuk, lite förkyld och ingen mens. Har silikontittar som jag ALDRIG känner av men nu kan jag inte ens ha en tröja för dom gör så jäkla ont..

Fick neg på digitalt för tre dagar sedan men det kan ju ha varit för tidigt.. hoppet är nog inte ute för dig heller - man måste ju inte ha symtom..

MariaLilli skrev 2019-01-24 10:15:22 följande:

Okej hur fick du veta att du har den sjukdomen? Man brukar ju inte spy i 4 dgr när man är magsjuka. Är ngn annan i familjen sjuk? =) 

Åh kan tänka mig det :/ låter ju som du har riktiga gravidsymtom. När hade du ÄL? 

Jag testade imorse. Supernegativt :( inte ens ett litet spökstreck på CB early.. 

Men tror tyvärr inte att jag känner mig gravid, inte för jag vet hur det känns. Tycker det känns precis likadant som det brukar på denna dagen i cykeln. 

• MariaLilli
    lilagrodautanben skrev 2019-01-24 15:42:01 följande:

Uppdagades med storebror och jag fick det när jag födde äldsta. När våra blodomlopp blandades så stötte jag bort honom och han blev ordentligt sjuk. Jag är inget fan av min kropp.. ja jag mår sååå illa, såytt idag massor ute på stan. Tur jag är 100 mil hemifrån :D

Ingen annan är sjuk, lite förkyld och ingen mens. Har silikontittar som jag ALDRIG känner av men nu kan jag inte ens ha en tröja för dom gör så jäkla ont..

Fick neg på digitalt för tre dagar sedan men det kan ju ha varit för tidigt.. hoppet är nog inte ute för dig heller - man måste ju inte ha symtom..

Låter tufft :( det förstår jag. Det låter ju som du skulle kunna vara gravid? Skönt att du är långt hemifrån iaf =) När du varit gravid tidigare hur många dagar efter ÄL har du plussat då? 

Nej det kanske man inte behöver, men känns som ngt borde känna annorlunda, iaf mer flytningar? Jag är helt snustorr som alltid innan mens. När ska du testa nästa gång? 
  • lilagrodautanben

Har testat vid bim då, med ena syntes ingenting fören bim+5 eller 6 så jag vet inte.. hoppas något är! Jag fick typ filmjölksflyt när jag var gravid. Jätteäckligt så ber om ursäkt.

MariaLilli skrev 2019-01-24 17:03:58 följande:

Låter tufft :( det förstår jag. Det låter ju som du skulle kunna vara gravid? Skönt att du är långt hemifrån iaf =) När du varit gravid tidigare hur många dagar efter ÄL har du plussat då? 

Nej det kanske man inte behöver, men känns som ngt borde känna annorlunda, iaf mer flytningar? Jag är helt snustorr som alltid innan mens. När ska du testa nästa gång? 

• MariaLilli
    lilagrodautanben skrev 2019-01-24 21:48:37 följande:

Har testat vid bim då, med ena syntes ingenting fören bim+5 eller 6 så jag vet inte.. hoppas något är! Jag fick typ filmjölksflyt när jag var gravid. Jätteäckligt så ber om ursäkt.

Okej, är det vanligt att det visas så sent? Jag kanske har testat för tidigt. 
    Men de testet jag tar står att man kan testa på ÄL+8. Står att de reagerar på 5 ug (lite osäker på vilken enhet) HCG. 

Nejdå, tycker inte det är äckligt :) Det är ju naturligt med flytningar. Jag har hört av många att man får mer flytningar om man är gravid. Men jag har precis lika lite som jag brukar ha innan mens :( 

Hoppas gå prova Letrozol i kombination med Ovitrelle och insemination nästa månad. 
  • PetterssonE

Hej, läste igenom denna tråd och är i samma sits angående letrozol. Hur har det gått för er nu?

Jag är på första kuren nu, var hos gynekologen på CD 9 och hade då två äggblåsor på g. Är nu äl+8 så håller tummar och tår att det tar sig. Hade en rejäl känning på höger äggstock runt CD 15 så hoppas att det var ägglossning!

• Mallanolsson

Hoppar in här jag också :)

Startade andra dubbelkuren med letrozol idag. Förra dubbeldosen gav stora fina äggblåsor och hade enligt blodprov ägglossning men det tog sig inte ändå :( Spolade äggledarna i förra månaden också, och det kändes extra jobbigt när det enligt läkaren skulle ge ytterligare chans att bli gravid.. Men håller tummarna för denna månaden!!

Hoppas det blir ett plus för dig PetterssonE!! 

• Asplövet18

Hoppar också in här då jag började min första kur igår. Mensen är slut men har fått ordentlig värk i magen idag :( någon annan som fått biverkningar av letrozol?

• PetterssonE

Hej, inget plus med förra letrozolkuren men den andra kompletterades med Ovitrelle och nu har jag ett plus på stickan! Trodde knappt mina ögon!

Läste en fråga om biverkningar från letrozolen och jag kände mig rejält sänkt/deppig där dag 3-5 under kuren, troligtvis då östrogenet dippade. Tappade även en hel del hår samt att mitt endometrie var ganska tunt jämfört med innan, men tydligen så var inte det ett problem iom att en liten knott har satt sig nu!

Hade inga biverkningar från Otrivelle-sprutan, det gjorde inte ont men det är såklart lite konstigt att sticka sig själv med spruta..

Hoppas och önskar plus åt er alla!!

• minnie768
    PetterssonE skrev 2019-11-20 08:23:16 följande:

Hej, inget plus med förra letrozolkuren men den andra kompletterades med Ovitrelle och nu har jag ett plus på stickan! Trodde knappt mina ögon!

Läste en fråga om biverkningar från letrozolen och jag kände mig rejält sänkt/deppig där dag 3-5 under kuren, troligtvis då östrogenet dippade. Tappade även en hel del hår samt att mitt endometrie var ganska tunt jämfört med innan, men tydligen så var inte det ett problem iom att en liten knott har satt sig nu!

Hade inga biverkningar från Otrivelle-sprutan, det gjorde inte ont men det är såklart lite konstigt att sticka sig själv med spruta..

Hoppas och önskar plus åt er alla!!

Grattis till plusset!! :) :) På vilken dag plussade du? :)

Ang biverkningarna så funderar jag på om jag har biverkningar av Letrozolen, eller om jag faktiskt kan vara gravid. Hela denna veckan har jag känt mig låg, konstig i magen och det känns som att det är full fart nere i 'tjejmagen'. Haft molvärk nästintill hela veckan, är inte alls sugen på mat och känner mig allmänt låg. Har misstankar att det kan vara för att jag hade en "riktig" äl denna månaden vilket jag inte känner igen alls sedan tidigare och att det är därför kroppen reagerar som den gör. Självklart hoppas jag på en graviditet, men än så länge är grav testet negativt äl+11.

Någon som känner igen sig att kroppen reagerat annorlunda mellan äl och bim efter Letrozolen? Detta är min första kur så har inget att jämföra med.
  • Pepparmintkatt

I morgon börjar jag med första dosen letrozol. Har PCO och, sedan jag slutade med p-piller för två år sedan, endast haft mens en gång. Det har varit en lång resa fram till nu (så är det nog för alla i den här sitsen). Visade sig att jag har en underproduktion i sköldkörteln och de värderna måste vara normala innan fertilitetsbehandling påbörjas.

Jag är väldigt spänd och förväntansfull inför det här. Har känt på mig sen tonåren att det inte skulle bli barn för min del utan hjälp från sjukvården och det är skönt att jag äntligen fått medhåll från läkaren. Den första jag träffade vägrade ens ta blodprov, hon menade att bara jag gick ner lite i vikt så kommer det nog lösa sig. Gick ner 12 kg inget hände.

Försöker ta det lugnt nu och ställa in mig på att det fortfarande är långt fram till målet, men å andra sidan har både jag och min man varit så ledsna att jag tycker vi kan unna oss lite glädje. Är i den åldern där alla runt oss blir gravida till höger och vänster. Nästan varje vecka kommer en ny och meddelar sin nyhet.

Svar på tråden Letrozol 2019