• Kjell2

Nytt boende efter separation

Det finns flera sätt att lösa detta

Han fixar medlåntagare så att han kan ta ett större lån

Han skriver en skuldsedel till henne på utköpsbeloppet och betalar av på lite sikt

Någon annan går in och köper en del i bostaden

• Kjell2
    Fördigochmig skrev 2019-01-03 22:12:03 följande:

Nu när du säger det så låter det faktiskt ganska logiskt.

Nu till nästa problem. Han vill inte sätta henne i knipa och vill att barnen ska ha ett bra boende när dom är hos mamma så frågsn är om det hjälper honom så mycket då han fortfarande vill henne väl.

Jag ska ts upp detta med honom så får jag se vad han säger

Det finns ingen enkel lösning på detta. Vill de ha kvar nuvarande bostad måste den andra subvensionera det på något sätt och får då begränsade resurser till eget boende.

Säljer de för att dela lika kommer innebär det flytt för barnen.

En variant, som har sina nackdelar. är att de skaffar ett billigt litet boende till. Sen bor de varannan vecka i nuvarande med barnen och varannan i den lilla bostaden.

• Kjell2
    Fördigochmig skrev 2019-01-06 11:46:08 följande:

Dom bor inte under samma tak då han är hos mig när han inte är hemma med barnen och hon bor hemma hos sin pappa vilket inte håller länge till då hon inte vill bo så, vilket jag förstår.

Flyttar hon hem igen (vilket hon har rätt till) så blir det tufft.

Jag vill hitta ett slut på detta. Känns som livet är på paus.

Jag tror du får accepter att ditt liv hamnar på paus ett tag medans föräldrarna prioriterar det som är viktigast, barnen.

En lösning kan vara att han flyttar hem till dig och låter henne ta över boendet. För att hon ska ha råd får hon skriva en skuldsedel till honom där hon långsamt amorterar till hon har löst ut honom.
Svar på tråden Nytt boende efter separation