• Kjell2

Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?

Anonym (Gett upp) skrev 2019-01-04 15:24:42 följande:
    Inte nog med det. Härom dagen blev jag addad av en tjej som favorit på match.com. Hon såg trevlig ut. Lite sportig och reko. Sen raderas hennes profil av administratörerna då den bedömts som oseriös. Ja men tjena. Övriga som addat mig som favorit saknar profilbild mm. Totalt värdelöst.

Jag vet inte hur man ska träffa någon om man inte går ut på krogen. Jag vet inte hur man ska träffa nån om man går ut på krogen heller ärligt talat. Hur lätt är det liksom. Du ska stå och babbla en massa med nån okänd person med hög musik i bakrunden. Känns ganska hopplöst. Du ska ha en jäkla tur om du ska hitta nån det klickar med. Krogen är lika värdelöst som nätet.
    Som par har mött varandra under alla tider, via jobb, utbildning, gemensamma intressen, vänner, fester, resor.
  • Kjell2
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 15:34:20 följande:

Jag vill träffa en tjej som är intelligent, djup, empatisk och snäll, och som inte är en partytjej. VAR FINNS NI?? Gråter

Nästan varenda tjej som skrivit om sig på Match t ex har typ inget mer ingående intresse. Det är gillar att träna, resa, dricka rödvin, se på Netflix, mysa i soffan... Att ha något speciellt intresse, hur knäppt och nördigt det än må vara, är ett stort plus.

De tjejerna finns på arbetsplatser, utbildningar, föreningar, hobbyverksamhet, resor, i bekantskapskretsen utöver nätet och krogen.
  • Kjell2
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 16:35:04 följande:

Om man inte hittar någon via jobb då (3 pers på jobbet typ), o om man utbildat sig klart, har mindre sociala intressen, har vänner som inte känner några andra heller, festar inte längre direkt, och reser inte heller nåt. Då är nätet kvar.

Visst man kan gå kurser, men om det inte är på unniversitetet så är det via abf eller folkuniversitetet och dessa kurser kostar ju 3-4000 för 12 timmar eller nåt sånt.

Res, någon skidresa, vandring, dykkurs, Rosa bussarna kanske. Skaffa något intresse.

Som partner verkar du lätt tråkig.
  • Kjell2
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 17:04:41 följande:

För dig kanske som verkar gilla att vara ute på många saker. Du verkar lite oempatisk om jag får kontra med något då.

Jag har nog fler intressen än de flesta andra, men se på TV-serier och att gilla att resa på semestern anser jag mer vara nåt de flesta gör då och då och inte något man räknar som ett intresse. Jag har i så fall intresse i att borsta tänderna.

Men du reser inte?

Vilka intressen anser du själv att du har?
  • Kjell2
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 17:20:10 följande:

Ok, fair enough, men faktum är att vi är ungefär (kanske nu i Sverige har vi fler män än kvinnor) lika många män som kvinnor i världen, så alla kvinnor kan ju inte gå efter de manliga, och det finns ju en hel del mindre manliga. Så det går ju ihop ändå såvida tjejer inte hellre väljer att leva ensamma.

Det är ju fler faktorer som spelar in också. Om en man är väldigt manlig av sig men samtidigt rätt så korkad så kan ju han helt klart behöva tävla mot den mindre manliga som är rätt så smart.

Med tanke på att de allra flesta någon gång har en seriös relation fungerar dagens matchningsmetoder hyfsat bra och det finns någon partner för nästan alla.
  • Kjell2
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 17:29:22 följande:

Jo men är det inte fler singlar idag än det var för säg 15-20 år sedan?

Vet inte. Kanske för att fler väljer att leva själv efter att ha testar förhållande?
  • Kjell2
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 17:28:22 följande:

Det är ju så lätt att dra förhastade slutsatser om personer här när man bara har lite info att gå på. Jag har rest en helt del tidigare men nu prioriterar jag andra saker och tycker resandet i sig inte är så spännande. Jag är väldigt kreativ av mig så de flesta av mina intressen handlar om skapande och liknande kulturella intressen. Jag tycker om djupa intressanta diskussioner också, och antar att jag hellre upplever inre resor med mig själv eller någon annan än yttre. Komplex personlighet skulle man nog kunna säga att jag har och det kanske är en del i varför jag inte träffat någon på väldigt länge.

Finns det inga sammanhang där du kan möta likasinnade, bokklubbar, intresseföreningar, teater, musik, politik?

Även om du inte tycker resande är så spännande kanske någon form av kulturresa skulle kunna vara värt det för att träffas och umgås med andra. Om nu inte nätdating funkar för dig. Är du med i några nätgrupper där dina intressen diskuteras?
  • Kjell2
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 21:45:30 följande:

Jo jag är med där, men det är nästan lika svårt där. Och folk där kanske är kulturintresserade, men det är få som är passionerade av konst som jag är eller är en skapande individ.

Vad tror du sannolikheten är för att du ska hitta någon med din passion för konst på en vanlig datingsite?
Svar på tråden Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?