• Mollymums

Vad vägde eran vid 4mån?

Många påpekar att min dotter ser väldigt liten ut för sin ålder? Vet inte riktigt vad dom menar med de.. och min bm säger att hon ligger perfekt i sen kurva, men de säger ju inte om hon är liten eller inte :|

Så ville kolla här vad era barn vägde runt 4mån! :)

Min dotter väger idag 4/1 5950 och blev 4månader 25/12

• Svar på tråden Vad vägde eran vid 4mån?
  • Meriall

Sonen vägde 7,5 kg och dottern 8,2 kg vid 4 mån. Hon är dock tung och han vägde nog lite över medel då.

• Meriall

Vad jag kan se på kurvorna ligger din dotter snäppet under medel bara :)

• Dunciss

Mitt barn vägde 6130 g vid 4 månader. Har legat ganska exakt på medelkurvan hela tiden.

• fanola

Min son vägde vid 4 mån 8550, men föddes han på en vikt på 4520 så stor redan från födseln!

Men så länge ditt barn mår bra och följer sin kurva så behöver du nog inte oroa dig. BVC hade nog också reagerat om de vore något avvikande!

• Jsv17

Be att få vikten med kurvan i utskrift från BVC, då ser du precis själv var hon ligger på kurvan i vikt och längd. Ligger hon lite under i vikt och över i längd kanske folk upplever henne som smal och därför liten men så länge hon är inom kurvorna och framförallt följer sin egen kurva så är det bra. Min son vägde ungefär samma, men han vägde vara 2660g när han föddes.

Pojke 9-12-17
Svar på tråden Vad vägde eran vid 4mån?