Inlägg från: Yesboxallright |Visa alla inlägg
  • Yesboxallright

Hjälp! Orkar ingenting!

Jag är gravid i vecka 13, och jag har helt slut ork. Ni vet känslan när man har ätit för lite och kroppen känns alldeles slö och man vill bara lägga sig ner? Så har jag hela tiden nu. Jag måste sätta/lägga mig efter bara några minuter uppe. Jag orkar inte ens stå och laga mat utan måste ta en paus mitt i. Jag tror jag spenderar 95% av min vakna tid i soffan nu. Vad är problemet? Det är hemskt att inte kunna göra något. Alla mina värden var bra när bm tog proverna. Känner någon igen sig?

• Svar på tråden Hjälp! Orkar ingenting!
  • Yesboxallright

Ja, min man får också göra allt. Jag hjälper till så gott jag kan, men då slutar det med att jag somnar i soffan sen. Hoppas det går över snabbt...

jag känner inte heller igen det sen tidigare graviditet. Men å andra sidan känner jag inte igen nästan någonting den här gången :D

• Yesboxallright
    whippitwhippet skrev 2019-01-06 20:06:45 följande:

Precis samma här! Jag går in i vecka 13 nu och har haft det så här senaste två veckorna i alla fall. Känns outhärdligt jobbigt att göra något, vad det än är. Förstår inte ens hur jag ska klara av att jobba imorgon, första dagen efter julledigheten!

Hoppas det går bra för dig att jobba!

Vi har funderat på att rensa ut lite gammalt ur förrådet i veckan. Känns som att jag ska bestiga ett berg! Haha, somnade sittande i soffan idag. Tittade på en intressant serie, men vaknade plötsligt av att telefonen ringde. Helt otroligt.
  • Yesboxallright
    amwv skrev 2019-01-07 01:45:52 följande:

Är i v14 och min trötthet börjar ääääntligen gå över! Mellan v7 till v13 så va jag likadan, soffan var min bästa vän och min sambo fick göra allt verkligen. Nu har det slagit om, är vaken och pigg hela tiden, somnar sent (runt 03-04) och går upp vid 08-09 och är redo att göra allt. Känns mycket roligare att jobba nu också när man har energin :)

Vad skönt att det har vänt för dig! Hoppas att även vi andra får den där energin snart ;)
Svar på tråden Hjälp! Orkar ingenting!