• Jag är bara jag

    Ofta samma mystiska felmeddelande

    Sen väldigt länge funkar F.L dåligt- både att få fram sidan ö.h.t, bläddra och backa, ja nästan alla moment. Varje dag kommer detta meddelande fram på datorn:

    Error503Backend fetch failed och nedanför står det Guru meditation och en massa bokstäver och siffror.

    Vad betyder det där? Förklara för en datoridiot som jag. Och förklara gärna varför det alltid funkar så erbarmligt dåligt allting!

  • Svar på tråden Ofta samma mystiska felmeddelande
  • Tihi

    För att forumet håller på att gå i graven. Inga pengar eller tid verkar satsas längre och aktiviteten har minskat radikalt här senaste åren. Undrar vart alla har flyttat istället?

    Får samma meddelande som du men vet inte vad det betyder.

  • adina01

    Får också detta meddelande titt som tätt och har trott att jag var ensam om detta och att det berodde på min uppkoppling eller något skumt med själva datorn

  • ThomasW

    Det betyder -

    Just nu är det många som ringer till oss, försök senare

  • Busarew
    Jag är bara jag skrev 2019-01-07 16:58:51 följande:

    Jaha, det är inte vår dator och bredband som är usla då utan själva F.l- som jag misstänkte...


    fl börjar bli en skum sajt
  • Busarew
    Jag är bara jag skrev 2019-01-07 16:58:51 följande:

    Jaha, det är inte vår dator och bredband som är usla då utan själva F.l- som jag misstänkte...


    fl börjar bli en skum sajt
  • flygrl

    Jorå, visst känner man igen det där felmeddelandet. Irriterande men just nu störs jag allra mest av den där f*****g reklamen som ständigt poppar upp och täcker halva sidan (använder Safari).

  • Jag är bara jag
    flygrl skrev 2019-01-11 18:22:34 följande:
    Jorå, visst känner man igen det där felmeddelandet. Irriterande men just nu störs jag allra mest av den där f*****g reklamen som ständigt poppar upp och täcker halva sidan (använder Safari). smile8.gif
    Reklam är sällan jag får upp. Kanske beror på att jag alltid går in på gamla F.L? Värst är "stampandet"- det tar ju evigheter att ladda ner/bläddra från sida till sida! Jag påminns om den tiden man bara hade modem med timglaset som fanns då medans det rullade fram- man hann typ gå och koka kaffe och samma nu!
  • flygrl
    Jag är bara jag skrev 2019-01-11 19:40:26 följande:

    Reklam är sällan jag får upp. Kanske beror på att jag alltid går in på gamla F.L? Värst är "stampandet"- det tar ju evigheter att ladda ner/bläddra från sida till sida! Jag påminns om den tiden man bara hade modem med timglaset som fanns då medans det rullade fram- man hann typ gå och koka kaffe och samma nu!


    Jag e på nya FL. Oftast laddas sidorna hyfsat snabbt men ibland står det still. Problemet e väl som jag förstått det att FL knappast underhålls längre vilket märks.

    Den där modem tiden va när jag va riktigt liten tror jag. Har hört berättas om att det tog evigheter ladda upp och ner saker plus att fasta telefonen blockerades. Brrr!

    Att du sitter på gamla FL förklarar nog förresten ett och annat va gäller sol-emoji tråden...
  • Jag är bara jag
    flygrl skrev 2019-01-11 20:19:24 följande:
    Jag e på nya FL. Oftast laddas sidorna hyfsat snabbt men ibland står det still. Problemet e väl som jag förstått det att FL knappast underhålls längre vilket märks.
    Den där modem tiden va när jag va riktigt liten tror jag. Har hört berättas om att det tog evigheter ladda upp och ner saker plus att fasta telefonen blockerades. Brrr! smile1.gif
    Att du sitter på gamla FL förklarar nog förresten ett och annat va gäller sol-emoji tråden... smile5.gif
    Jag får sällan nya F.L att funka ens ö.h.t. Provade gå in nu- kom bara till startsidan. Modem ja, jösses så segt det var! Och när man startade- det ringde och tutade och tjöt hur länge som helst.   Tur du slapp den tiden! Jag är född på stenåldern och det fanns inte ens datorer när jag gick i skolan.
  • flygrl
    Jag är bara jag skrev 2019-01-11 20:23:32 följande:

    Jag får sällan nya F.L att funka ens ö.h.t. Provade gå in nu- kom bara till startsidan. Modem ja, jösses så segt det var! Och när man startade- det ringde och tutade och tjöt hur länge som helst.   Tur du slapp den tiden! Jag är född på stenåldern och det fanns inte ens datorer när jag gick i skolan.


    Ok. För mig funkar nya FL men det har ju sina irriterande sidor typ den där reklamen som poppar upp och täcker halva sidan så man knappt kan läsa eller skriva det man vill. Roligt att höra om modem-åldern. :)

    Antar det fanns fördelar också med tiden innan datorerna och nätet tog över helt. Måste ha vart lugnare tex. Fast va vet jag?!
  • Jag är bara jag
    flygrl skrev 2019-01-11 20:32:58 följande:
    Ok. För mig funkar nya FL men det har ju sina irriterande sidor typ den där reklamen som poppar upp och täcker halva sidan så man knappt kan läsa eller skriva det man vill. Roligt att höra om modem-åldern. :)
    Antar det fanns fördelar också med tiden innan datorerna och nätet tog över helt. Måste ha vart lugnare tex. Fast va vet jag?!
    Nästan allt var bättre förr. Glad Lugnare, man umgicks mer, ingen störde med mobilprat, folk gjorde saker tillsammans, barn lekte. Jag är nog rätt nostalgisk av mig. Drömmer
  • flygrl
    Jag är bara jag skrev 2019-01-11 21:11:55 följande:

    Nästan allt var bättre förr.  Lugnare, man umgicks mer, ingen störde med mobilprat, folk gjorde saker tillsammans, barn lekte. Jag är nog rätt nostalgisk av mig.


    Inte svårt att se att den tiden hade sin charm. Jag hade gärna upplevt den tiden.
  • Busarew
    Jag är bara jag skrev 2019-01-11 21:11:55 följande:

    Nästan allt var bättre förr.  Lugnare, man umgicks mer, ingen störde med mobilprat, folk gjorde saker tillsammans, barn lekte. Jag är nog rätt nostalgisk av mig.


    samma här.
  • Hypotenusan

    Ja, jag får det också. Det är dessutom väldigt mycket reklam och pop-up, även hela sidor som startar upp och som mitt antivirusprogram varnar för. Jag trodde att det satt i min dator först, men det är bara här det händer. Dessa filmer som går igång automatisk är också fruktansvärt irriterande. De borde inte gå igång om man inte klickar igång dem. Man tröttnar!

Svar på tråden Ofta samma mystiska felmeddelande