Inlägg från: Linda2barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Linda2barnsmamma

Får man vara ett familjehem trots 4 egna barn ?

Hej.

Jag o min man, 28 o 29 år gamla är familjehem åt en 17 åring.

Vi har 3 st egna i åldrar 8, 7, 1 och 4e i magen :)

Måånga timmars utredning men värt det.

:)

• Linda2barnsmamma
    Anonym (Framtiden) skrev 2019-01-10 21:06:04 följande:

Till o börja med läste inte hälften av dom som svarade vad jag skrev . Jag skrev varannan helg när vi bara har 2 så vi verkligen kan lägga tid.

Kan tycka om man är så dum så man skaffar ett ansvar för ett barn pga av pengar, vare sig det är ens eget eller på något annat vis. Så ska man INTE ha barn.

Vi har absolut ingen dålig ekonomi och hade klarat av flertalet barn till om det vore så! Lika dant med egna rum osv osv!

Kan tycka att det är hemskt att vissa här måste ju tycka att det är bättre att ett barn far illa än att hamna hos en familj som har flera barn. Rätt sorligt!

Jag är fullt medveten om att vissa barn har det betydligt svårare än andra och att vilka problem som helst kan uppstå. Det borde alla föräldrar räkna med när dom skaffar barn från första början!

Jag har valt att ägna mitt liv åt mina barn och inte en massa fritidsaktiviteter som dom flesta har!

Jag har världens bästa jobb som innebär att jag jobbar 21-06 med sovande jour (men betalt som vaken) 3 dagar i veckan resterande av mina timmar lägger jag på mina barn, det innebär även att mina barn aldrig behövt gå på firitds eller dagis mer än nödvändigt så jag har nog spenderat betydligt mer tid med mina barn än dom flesta. Och nu säger jag inte att det är fel att jobba 7-16 eller liknande alla måste jobba så är det.

Måste inflika här. Vi gör det inte för Pengen och inte för att vi inte har nått o göra här hemma med Egna barn. Dom får lika mycket tid som innan av oss. :)

Vi Är familjehem åt min 17 åriga syster! Så Detta skulle jag gjort gratis om de hade varit så.
Svar på tråden Får man vara ett familjehem trots 4 egna barn ?