• Jsv17

    BIM februari 2019

    Liit skrev 2019-02-02 17:44:28 följande:

    Jag sitter med ett missfall just i denna stund. Började igår. Någon som har erfarenhet kring när ägglossning brukar vara tillbaka? Förra missfallet (november), så kom den igång efter 2 veckor eller så bara. Antar att jag i så fall har BIM i slutet av februari.


    Först, beklagar ditt missfall

    Jag sitter också med ett MF som började idag, mitt andra på rad... (jag fick ma bekräftat i Onsdags så har bara väntat på blödningen skulle varit 8+5 idag) jag har ett ma innan min son, det kom sent (upptäcktes på kub) då tog det 3 veckor innan jag fick äl, mitt tidiga MF från i höstas (5+2) så var äl endast ett par dagar sen och jag fick nästa mens ungefär som att kroppen tog missfallet som mens. Jag hoppas på bim i Februari, men tror nog min kommer landa i Mars ändå, annars ska kroppen verkligen hamna direkt i fas, vilket jag tvivlar på då detta MF ändå startade rätt sent (hinnsäcken mätte 5+0 så graviditeten stannade av tidigt) men började ditt tidigt så kan du absolut få äl som att missfallet var en sen mens.
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Liit skrev 2019-02-03 03:21:24 följande:

    Tack för svar! Ja det är hemskt. Legat och gråtit i två dygn nu. Också mitt andra i rad så jag är orolig nu på riktigt. Förra missfallet tog jag mycket lättare på för jag tänkte att det är så vanligt med ett missfall. Men två i rad såhär tätt? Känns läskigt tycker jag. Hoppas du känner dig lugnare än mig och jag beklagar även dina missfall <3 det är orättvist och hemskt.

    Hoppas det kommer igång. Men just nu i denna stund får jag se när jag är redo. Haft mycket ont under natten!


    Det ÄR orättvist, jag önskar inte ett missfall på min värsta fiende... Jag känner dock ett lugn i att min kropp har ju fixat detta en gång, såklart den ska fixa det igen, jag har haft otur nu bara. Läkaren på gyn sa också så till mig att för nästan alla så är även 2 på rad en slump. Jag tror helt enkelt, i mitt fall, är det så att jag är äldre (36) och risken för det då går upp lite, men det positiva är, för både dig och mig, att vi blir gravida lätt, snart kommer guldägget och då går det hela vägen. <3 Skickar styrkerkramar till dig, det vi går igenom nu är inte lätt hoppas du och din partner kan stötta varandra <3
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17

    Nu när jag ändå halkade in i Februari-tråden så har jag en fråga? Nån som har erfarenhet av gravidkollens äl/grav test? Tittade på de som är stavar?

    Jag tänkte köpa ett paket då jag dels vill testa med gravtest så hcg går ut kroppen som det ska och sedan då tidpunkt för äl nu kommer vara högst oklar då även med äl-testen, brukar bara använda de digitala men tänkte jag kan ju alltid bekräfta med dem om jag tycker jag börjar få en stegring


    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Mia86a skrev 2019-02-03 11:37:23 följande:

    Åh vad tråkigt att se dig här igen! Hoppas att det går hela vägen nästa gång, måste vara skittufft när man ställt in sig på att man faktiskt väntar barn. Stor kram!!


    Tack Ja den här gången hann jag faktiskt börja planera och verkligen känna mig gravid så det var lite tufft... men sånt är livet, och ibland blir det så, konstigt nog så är jag mest pepp på att jag ska sluta blöda och få börja försöka igen... man är väl knäpp haha jag tror dock ev. bim kommer hamna i Mars men hänger lite här ändå medan jag väntar

    Hur ser det ut för dig nu? När är bim? Håller tummarna för dig!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Desire223 skrev 2019-02-03 18:28:58 följande:

    Älskar din inställning. Cred till dig som lyckas vara positiv ändå, jag har svårare för det tyvärr haha. Beklagar verkligen men hoppas det snart tar sig för dig. Kram


    Tack... Jag försöker bara att hitta ljuspunkterna istället för att fokusera på det svarta. Jag vill ju verkligen ha ett barn till så kommer inte ge upp i första taget, så ser allt detta som en något krokigare väg till bebis, men tänk så lycklig jag kommer vara när jag äntligen når fram

    Håller tummarna för dig<3
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Jilo skrev 2019-02-03 19:56:41 följande:

    Men åh så ledsen jag blir att se dig här! Såg ju att du plussade i förra tråden som jag var inne och kikade lite i.

    Själv fick jag ett MA och skrapades i v 12 strax före jul. Hade varit på ett vul och sett ett litet hjärta slå men i v 10 hade det gett upp :( Upptäcktes i samband med fosterdiagnostik och det var verkligen en chock, även fast jag hela tiden hade haft på känn att det kanske inte skulle gå hela vägen. Men man kan verkligen lura sig själv.

    Både mensen och ägglossningatesterna har betett sig märkligt åt sedan dess så jag vet inte riktigt om kroppen är i fas, men bim bör vara ca 11/2 som tidigast iaf.


    Men nej! Vad ledsen jag blir att se dig! Beklagar verkligen det du fått vara med om...

    Jag hade samma upplevelse som du innan min son, vi hade ett ma som upptäcktes på kub... fortfarande det värsta jag varit med om, har fortfarande ångest och är så nervös så jag nästan kräks innan ultraljud... men de senaste gångerna har jag ju vetat att det ska bli dåliga nyheter så då är man ju bara uppgiven men med sonen var det hemskt det enda jag sa är att de måste säga till mig det första de gör att hjärtat slår och de måste kolla det först...

    Det är en tröst de två senaste har ändå skett relativt tidigt och det verkar även nu som om kroppen (även om den tog tid på sig) tar hand om det själv, då blev jag skrapad...

    Jag fick äl 3v efter det MAt så hoppas att det kanske kan gå ytterligare lite fortare nu då detta skedde tidigare, håller tummarna för det iaf Håller tummarna stenhårt att du får plus direkt igen nu!

    Jag känner att bim mars var ju en tur-månad för mig sist då jag plussade mars -17 med sonen, så håller tummarna för att bim i Mars för tur med sig även nu Ganska säker att bim kommer landa där annars ska kroppen repa sig rekordfort.
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Mia86a skrev 2019-02-03 22:02:12 följande:

    Vilken sund inställning du har ändå, man kan ju faktiskt inte påverka hur saker och ting fortlöper så det är bara på?t igen. Håller tummarna stenhårt för ett plus snart igen

    Tack! Jag har BIM 12 feb. Testade med äl-test för första gången denna månad (eller testade i december också men hittade ingen stegring då), så känner mig väldigt hoppfull nu. Har haft så lätt att bli gravid förr så känner att det borde gå vägen när vi nu prickat äl, men men vi får se.


    Åh va spännande men då håller jag tummarna stenhårt!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Nikkilijo skrev 2019-02-03 20:00:11 följande:

    Äl+2 och fick idag lite blodstrimmor i flytningarna. Någon som brukar få så efter äl? Eller kan det vara irriterat sen insemination i fredags? Överanalyserar ju allt!


    Jag får småblödningar, mest som blodstrimmor i eller lite färgade flytningar efter vul (känsliga slemhinnor) så kanske kan bli så efter insemination också?
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Malin888 skrev 2019-02-04 00:05:07 följande:

    Hur många försök ligger ni på som skriver här? Har förväntad bim imorgon på första försöket. Tidigare bäbisar har tagit sin tid, så skulle bli förvånad om det går fort nu men det vore verkligen kul!


    Första försöket efter MA, 6:e totalt (men då hade jag ett jättetidigt missfall i höstas också) så blivit gravid 2ggr på 6mån, så blir gravid ganska lätt men har haft lite otur efter det, men nu är det nya tag som gäller Just nu väntar jag på att jag ska sluta blöda och sen hoppas jag äl kommer igång snabbt.
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    EmmaElisabeth2 skrev 2019-02-04 07:59:24 följande:

    Jag håller på och tappa förståndet.. tyckte jag fick ett svagt streck i lördags, idag tycker jag att jag ser något litet igen? Men jag känner mig super gravid.. fattar ingenting :p


    Jag ser nåt! Det där borde bli ett väl synligt streck inom 1-2 dagar
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Nikkilijo skrev 2019-02-04 08:11:10 följande:

    Jag gjorde både vul och insemination vid samma tillfälle, så hoppas der kan vada så! Eller ägglossningsblödning. Brukar det komma ett par dagar efter för dig?


    Ja kommer inte alltid precis i anslutning utan ibland ett par dagar efteråt.
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    KajsaLouise skrev 2019-02-04 12:24:09 följande:

    Hej! Säkert dumma frågor men jag undrar... Man kan ju ha spottings före mens. Men så länge det inte kommer mens på riktigt räknar man väl inte en dag med enbart spottings som mensdag, om jag förstått det rätt (?). Vilken betydelse har spottings egentligen? Påverkar det äggets möjlighet att fästa eller leva kvar? Denna cykeln fick jag mensvärk två dagar innan (vad jag trodde var bim). En dag innan bim (igår, äl+11) hade jag mindre värk, men såg sent på kvällen att det kom ljust, ljust blod på pappret. Idag har det fortfarande inte kommit någon mens och det ljusa blodet är typ lika mkt som igår, eller kanske rent av mindre. Grav.test är negativa och jag tror inte jag är gravid. Men jag funderar på hur dessa spottings påverkar ett ägg om det hade varit befruktat, just för att lutealfasen är kort. Om det kommer spottings redan på äl+11 har kroppen bestämt sig för att det ska bli mens oavsettt vad då? Nån som vet?


    Jag har kort lutealfas 11-12 dagar ungefär och jag blir gravid lätt (har ett par MF i bagaget nu men de har inte med det att göra) så det är inget problem att ha kort lutealfas, ägget fäster ju efter 5-7 dagar så vid dag 11 så har kroppen redan börjat förbereda sig om det är en graviditet på gång så det behöver du nog inte oroa dig för men nu har jag ju ingen medicinsk kompetens i den meningen så kontakta gyn om du misstänker att det är ett problem.
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Mia86a skrev 2019-02-08 10:14:04 följande:

    När man ser så mycket test i tråden blev jag också sugen. Hade planer på att testa idag men missade morgonurin så tänkte ta det imorgon. Men testade nu och jag fick också två streck!! Sååå glad, hoppas verkligen den lille vill stanna. Äl +9 idag. Mobilminnet är fullt så kan inte ta bild naturligtvis...


    Åh jättegrattis!!!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Malmö1989 skrev 2019-02-10 17:39:54 följande:

    Äl + 12 idag och positiv graviditetstest. Jag har börjat få lite ljusbruna flytningar. Jag är gravid för första gången och vet inte vad mina flytningar innebär.Kan det vara ett tidigt missfall på gång??


    Det är faktiskt oftast helt ofarligt (hade det precis kring bim när jag väntade min son) men har haft det vid MA också. Vid mitt tidiga missfall var det rosa och övergick snabbt i blod, klart det kan vara en början på något men 70% (sa man till mig på gynakuten) av alla småblödningar i tidig graviditet är helt ofarliga.
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Hallonpaj skrev 2019-02-21 18:23:45 följande:

    Blev akuten ikväll för mig. Mår dåligt i hela kroppen, har mag- och ryggsmärta och blöder mörkt blod nu. Orolig för utomkveds eller mf. Sambon åker på jobbresa tidigt imorn och jag blir själv med barnen en vecka (vi har ingen avlastning i närheten) så kände att jag bara måste ha svar nu på en gång.

    Håll tummarna för mig.


    Åh nej va tufft! Håller alla tummar och tår för ett positivt besked! <3
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Hallonpaj skrev 2019-02-21 21:57:26 följande:

    Tack för peppande ord tjejer <3

    Dessvärre verkar det vara ett begynnande missfall. Vul visade inget för det var för tidigt och min HCG nivå var bara 7. Det borde va ca 300 nu. Jag ska tillbaka om 48h och lämna nytt blodprov (Dr trodde inte utomkveds men ville se hur hcg förändras, är det tokigt på något sett på lördag så får jag komma tillbaka igen efter ytterligare 48h)

    Känner mig mycket lugnare nu. Även om det är trist såklart :'(

    Nu lämnar jag denna tråd igen och håller tummarna för er andra att ni får era efterlängtade plus <3 Lycka till


    Åh beklagar <3
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    mangon skrev 2019-02-22 21:42:25 följande:

    Bim -2 Men tvärblankt test imorse.

    Det känns så tungt. Detta är vårt 7e försök.

    Antar att vi får ge oss in på vårt 8e försök.

    i mars för 4 år sedan plussade jag men vår dotter som nu är 3. :) var beräknad i december men stannade kvar tills januari. Återstår att se om det blir ett till "decemberbarn" ;)

    Men nej....just nu känns detta....hopplöst


    Mars är en turmånad, har jag bestämt, plussade också med min son i Mars -17 och han föddes i December, så jag hoppas på samma nu och att jag får gå hela vägen

    Förstår att det känns hopplöst, jag har mina hopplösa stunder också efter två MF på raken, vad spelar det för roll att bli lätt gravid om det ändå inte går vägen liksom... räknar man antal försök sedan vi började (och inkluderar MF som försök) så går vi in på försök 7 nu.... men det är klart det ska gå! Och när det väl gör det så vet vi ju båda två att det är värt att vänta på <3 Hoppas vi ses och plussar tillsammans i Marstråden, håller tummarna för dig!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Nathaliejj skrev 2019-02-23 17:51:15 följande:

    Någon som ser?


    Det där syns ju tydligt!
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden BIM februari 2019