Bör abortgränsen sänkas?
Det är ett dåligt tecken när politikerna börjar vilja talla på abortgränsen. Kvinnor har kämpat hårt för den, vi behöver verkligen inte ta några steg tillbaka där.
Det är ett dåligt tecken när politikerna börjar vilja talla på abortgränsen. Kvinnor har kämpat hårt för den, vi behöver verkligen inte ta några steg tillbaka där.
Barn kan överleva i v 22.Sena aborter som inte är därför att fostret är skadat,borde man försöka minska.Kan inte ens tänka mig hur hemskt det är med sen abort på frisk foster.Efter v 12 började likna en minimänniska.Vi har själva varit så små en gång.
Minska? Hur många aborter genomförs egentligen efter vecka 22 per år? Jag kan lova dig att det inte handlar om ett stort antal. Det är dessutom inte ett beslut som fattas i en handvändning.
De allra flesta aborterna genomförs innan vecka nio och mer än hälften av alla aborter totalt i sverige år 2017, utfördes innan vecka sju.
Jag förstår verkligen inte varför man ska behöva gå in och moderera gränsen för att ett mycket litet antal foster aborteras (av olika, förmodligen välgrundade orsaker) senare i graviditeten.