• Tjohalia

fungerar bäckenbottenbedövning?

jag blev precis som du lite smått traumatiserad av själva utdrivningen, att det skulle göra så ont hade jag inte kunnat inbilla mej ens i min vildaste fantasi. Det värsta var dels att vävnaderna töjdes (och sprack) och dels att huvudet trycktes mot bäckenet framtill.
    Jag har oxå undrat över denna metod till nästa förlossning och hoppas att någon kan svara!

• Tjohalia
    Ekorrfamiljen:
    Det gör inget om jag spricker, bara jag slipper känna det så himla mycket... lite bedövad ska man väl kunna bli på nåt sätt...
    Jag krystade fast jag inte hade krystvärkar när hon hade huvudet ute bara för att det gjorde så ont och jag ville att det skulle vara över...

Fick du ha eda under utdrivning och krystvärkar?? Min stängde dom av när jag började känns krystvärkarna eftersom dom sa att den ändå inte hade någon effekt då! Jag sa ju att det började göra ont igen och då var det tydligen för att krystvärkarna hade börjat, det tog dock tid innan jag fick krysta och innan krystvärkarna blev starka och under tiden hade jag lustgas igen men när jag krystade aktivt så hade jag noll smärtlindring och det vill jag inte göra om...
Svar på tråden fungerar bäckenbottenbedövning?