Inlägg från: Anonym (Kvinna, 26) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna, 26)

Gå vidare efter lång relation?

Hur går man vidare efter 5,5 år tsm? Är 26. Vi avslutade tillsammans på ett fint sätt, no haard feelings. Vi behöver jobba på oss själva. Men fy, saknar ihjäl honom :( försöker tänka på hur ofta ja va ledsen i relationen och hur jag verkligen kände att detta var rätt väg att gå. NÅGON SOM HAR SOLSKENSHISTORIA ELLER LITE PEPP?

• Svar på tråden Gå vidare efter lång relation?
  • Anonym (Kvinna, 26)
    Anonym (111222) skrev 2019-01-14 15:38:12 följande:

Gud så tråkigt.

Jag är lite i samma sits själv, har varit i ett förhållande själv med mitt ex och det tog slut för drygt 4 månader sedan.

Jobba på dig själv är något man ska göra.

Har inegn solskenshistoria just nu, jag vet bara att man inte ska ge upp och va inte ovänner, umgås ofta så kanske ni inser att ni kan bli "vi" igen.

Snabba inte på något och ge det tid! :)

Varför gjorde ni slut? Hur gamla är ni? :)
  • Anonym (Kvinna, 26)
    Anonym (111222) skrev 2019-01-16 16:30:14 följande:

Ja, vi båda blev självklart ledsna. För egentligen ville vi inte det här men det måste hända något för att det ska bli förändringar.

Hon och kollegan har ingen kontakt alls. Då han har bytt jobb och flyttat.

Sen har hon mått ganska dåligt pga hennes barndom och behöver bearbeta det själv och behöver tid för sig själv.

Men vi har sagt att att vi måste själv jobba med oss själva och sen kan vi börja fundera om vi ska börja om på nytt och dra ett streck över allt som har hänt.

Vi älskar varandra jättemycke och båda har fortfarande känslorna kvar.

Vi gör detta för att vi båda ska må bra och samt att barnen ska få ha föräldrar som är 100% närvarande. :)

Klokt att ni gått istär iaf för ett tag. Jag o min sambo kände vell ocksp att vi behövde jobba på oss själva. Nästa steg va ju barn och jag kände inte att vi va redo för de. Så, vi sitter i samma sits som er med att vi älskar varandra med har gått skilda vägar o hittar vi tillbaka till varandra så är det jättekul. Lämnar det åt ödet.
  • Anonym (Kvinna, 26)
    Anonym (Lycka) skrev 2019-01-17 21:05:52 följande:

Har varit i samma situation. Och kan säga att det blir bättre

Jag lämnade min sambo efter 13 år tillsammans. Första tiden var svår. Jag jobbade mycket och skaffade hund, något jag alltid velat göra men inte haft möjlighet till då min exsambo inte ville ha hund. La mycket tid på mig själv. Köpte fina kläder och var på olika skönhetsbehandlingar. Det kom en dag till slut då jag kände att jag njöt av livet. Sedan kom dagen när jag träffade en ny partner och sedan dess har jag varit lyckligare än någonsin! Jag älskade verkligen mitt ex, men min nya kille är något alldeles speciellt. Äkta kärlek fick en ny innebörd. Så håll ut och gör sådant du mår bra av

Wow!

Har du barn med ditt ex? Hur skiljer sig kärleken åt?

Jag älskar mitt ex fortfarande men jag har aldrig varit riktigt lycklig med honom. Beror säkert en del på mig själv men drömmer & vågar ändå Hoppas på att de finns någon ännu mer speciell där ute! Du gav mig hopp!
  • Anonym (Kvinna, 26)

Vi gjorde slut i januari och nu har han träffat ny... hade gått vidare o det kändes bra tills jag fick veta detta :( 

• Anonym (Kvinna, 26)
    Deceree1 skrev 2019-06-24 00:08:52 följande:

Hej. Jag va tillsammans med en kille i 12 år. Han gjorde slut. I början fick jag lite panik men jag beslutade mig för att flytta till en annan stad. Jag o hunden. Jah har inte ångrat mig en sekund, jag har fått nya vänner o jag älskar min lägenhet, o nära till havet 200 m kanske. Livet leker o jag stormtrivs. Jag har ganska mycke intressen o hobbies så ja känner mig aldrig ensam.

Vad kul att det blev så bra! Känner du ingen stress att hitta ngn ny? Barn?
Svar på tråden Gå vidare efter lång relation?