• Maggan96

    Förvirrad efter positivt test, behålla elr ta bort?

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid, och det är väldigt tidigt fortfarande. Jag och pappan har ingen relation utöver att vi är vänner som tror att vi kanske skulle kunna bli något mer, och på nyår tog vi det steget längre(slarvade med skydd, dock kom han inte i mig.. vi lyckades pricka helt rätt dag tydligen) och nu är jag här. När jag plussade så kom det som en chock, jag fick hjärtklappningar och kunde inte riktigt ta in det. Jag tror inte att jag ännu har tagit in det utan lever i en nån typ av förvirrad förnekelse..
    När jag berättade för pappan tog han det väldigt bra och vi stöttar varandra till 100% i det här. Vi bor inte i samma stad, jag skulle däremot inte ha något emot att flytta, men jag pluggar, är bara 22 år gammal och det här var inte riktigt min plan. Jag är så förvirrad, hinner tänka en miljon tankar kring det här om dagen och blir inte ett dugg klokare utav det. Har en tid bokad med barnmorska på fredag..

    Nu till min fråga: Hur ska vi ens tänka för att komma fram till ett beslut om att behålla eller ta bort? 
    Hur borde man tänka, vad ska man tänka på och hur vet jag om vi tar rätt beslut?!
    Jag vet att jag sett från mig som person är mogen för ett barn, men sett ur alla andra synvinklar så passar det inte med ett barn vid den här tidpunkten..

    Har ni några tips som vi kan använda oss av?

  • Svar på tråden Förvirrad efter positivt test, behålla elr ta bort?
  • Sivs

    Jag tror att om tio år om du blev gravid då så hade du tänkt att inte just den här tidpunkten. Det finns sällan någon rätt tid att bli gravid på. Kanske man har god ekonomi och jobb och bostad men dålig hälsa. Det finns alltid något som inte stämmer när man blivit gravid. Försök släppa oron och var glad över att du har en stöttande kille fast ni inte bor tillsammans just nu. Man kan alltid plugga senare.