Varför lyckas jag aldrig med köttfärssåsen?
Som sagt... ser inte vad ålder spelar för roll. Jag är 40 och har ätit köttfärssås sedan jag började äta fast föda.... Så skall vi verkligen diskutera hur många år man ätit köttfärssås? Vinner du för du har ätit det fler år än mig? Ändrar det vad jag har ätit? Att kalla det något nytt med gräddig köttfärssås är bara idiotiskt då jag som sagt ätit det sedan 79!!!!! Din ålder ändrar ju krasst sätt inte min upplevelse och vad jag varit med om.
Omkring mig har alla haft gräddiga köttfärssåser. Hemma hos vänner, hemma hos släkten, alla de olika dagmammorna jag hade genom åren vilket var 5-6 stycken om man räknar med de man hade på sommaren. I de 4 olika skolor jag gått på (i två olika kommuner).
För mig var det en chock att komma till Italien där de inte hade gräddig köttfärssås (även om de har mjölk i är den ju inte gräddig)
Du har upplevt något annat men jag kan bara uttrycka mig om hur jag upplevt det! För mig var det mer typiskt med gräddig här i Sverige. Då som sagt nästan alla (mycket få undantag) köttfärssåser jag ätit i Sverige varit gräddiga!!