SMS-otrohet?
För två veckor sen bröt min flickvän med mig, vi hade varit tillsammans sen tidig sommar. Typ 7 månader. Innan henne hade jag haft en 2,5 år lång relation som tog slut i april. Efter det hade jag ingen som helst kontakt med henne.
Min flickvän hade haft en 5 år lång relation med en man som hade lite problem med alkohol. De var först tillsammans ett år, sen bodde de ihop i ett år, flyttade isär och hade en särborelatation i tre år. Det tog för henne också slut i april, eller som hon sa "Det tog slut för sista gången i april". Det hade tagit slut många gånger mellan dem men de föll tillbaka till varandra ändå. Hon har berättat om alla problem som kommit pga hans drickande.
När han fick veta att hon träffat mig började han nästan trakassera henne med SMS. Hon sa att hon svarade ibland för hon ville inte att han skulle må för dåligt. Problemet var att det där SMSandet tog aldrig slut. Tiden gick och SMSandet fortsatte. Jag tog upp att det kändes inget bra för mig och hon sa att det är nåt SMS lite då och då, men varje gång hon råkade öppna sin SMS-app när jag satt intill stod hans namn bland de 3-4 senaste inkomna.
Jag sa att hon får hantera detta hur hon vill men att jag fick lite ont i magen av det. Hon sa att hon kan inte blocka honom för hon vill inte att han skall hata henne. SMSandet fortsatte.
En gång i oktober hamnade vi i en diskussion kring detta, och jag sa igen att det ger mig lite ont i magen. Hon sa att jag får ta tag i mina hjärnspöken för hon tänker inte bryta helt. Jag sa att jag iaf ville veta om de beslutar sig för att träffas. Jag sa att det blir ganska konstigt om vi tillsammans springer på honom och han säger typ ?Tack för senast, det var kul att ses? och så står jag där som en idiot och inget vet. Hon sa att hon skulle berätta. Hon så då att numera kommer det ett typ varannan vecka och hon svarar artigt.
Din svartsjuka jäkel kanske många tänker nu men hon har många manliga vänner hon träffar och jag har inga som helst bekymmer med det. Jag tycker bara det känns olustigt att kontakten med denna expojkvän aldrig tog slut och dessutom kunde jag inte förstå eftersom hon sa att han bara orsakade en massa problem.
I slutet av oktober satt jag i mitt kök när hon fick ett SMS på sin telefon. Den låg bredvid min på bordet så jag tittade ner. Hon har förhandsvisning på första raden för att veta om hon behöver kolla SMSet direkt eller inte. Jag tittar ner på min telefon men då det kommer från hennes telefon slinker blicken över på den och SMSet är från honom. Det står ?Vad kul att du och (hennes barn) kom förbi i söndags?. Så mycket för att berätta om hon skall träffa honom. Jag sa inget om det, men SMSandet fortsatte. Ständigt låg hans namn bland de senaste SMSen hon hade de gånger hon råkade öppna appen framför ögonen på mig. Om det är typ två veckor mellan varje så hamnar det ju ganska långt ner på listan såvida det inte råkade komma typ idag av alla dagar. Det kändes konstigt att det skulle vara just idag den dag varannan vecka han skickade ett SMS som hon råkade öppna appen framför mig.
I början av december kom han upp igen och hon berättade om något problem hon hamnat i pga hans drickande. Vi hamnade i SMS-diskussionen igen och som vanligt var det typ 2-3 veckor mellan SMSen. Ändå precis som tidigare hade han genom hela november legat där bland de första varje gång hon råkade öppna appen framför mig. Jag sa säg till om ni bestämmer att ni skall träffas, och då sa hon att de bestämt att äta lunch i slutet av kommande vecka.
Hon har sagt att mässandet mellan dem är helt oskyldigt men samtidigt undanhåller hon att de sågs i oktober (visserligen tillsammans med hennes barn) och lunchträffen kom inte upp förrän vi hamnade i en diskussion kring det.
Våra diskussioner kring det hela har aldrig varit hetsiga utan helt lugna. Nu är det ju slut mellan oss så inget spelar egentligen någon roll. Det lustiga var att det var alltid jag som skulle ändra något, aldrig hon. Jag skulle ta hand om mina hjärnspöken. Jag skulle inse att deras SMSande var helt oskyldigt. Jag skulle?
Vi är inga tonåringar heller. Vi är båda 50 år gamla.
Ville bara skriva av mig lite.