Inlägg från: Anonym (Destruktivt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Destruktivt)

SMS-otrohet?

Förstår att det tankarna snurrar i huvudet och du har svårt att släppa att hon gått bakom ryggen men jag tror du måste försöka tänka på något annat för du kommer troligtvis aldrig få svar.

Jag levde tillsammans med en kvinna i många år som ständigt ljög. Första gången jag kom på henne blev jag paff men hon lovade att det va en engångsföreteelse och lite att det var mitt fel att det skett. Hon fortsatte att ljuga och blå nekade alltid om hon inte blev tagen med handen i kakburken. Jag orkade inte gräva i det så tänkte att det nog inte va så farligt men när vi separerade kom det fram mer saker.

Jag började tvivla på mig själv, hade hon ljugit om allt möjligt för mig, vad var egentligen sant eller va jag bara paranoid och endast det få gånger jag sett svart på vitt att hon ljög var sant.

Efter relationen fortsatte vi ha kontakt hon gick bakom ryggen på sin nya också. Trots det tvivlar jag på mig själv. Var hon fantastisk men några små mänskliga brister eller bedrog hon mig fullständigt!? Egentligen vet jag ju svaret men är svårt att släppa tanken jag lägger skulden på mig.

Jag tror inte alla människor som uppvisar samma mönster agerar likadant och förtjänar en chans men jag tror jag hade backat om varningsklockorna börjar ringa igen på grund av att det är så svårt att leva tillsammans med någon som manipulerar en att tro att det är ens eget fel att personen agerar destruktivt mot sig själv.

• Anonym (Destruktivt)

Förstår att du ältar det i huvudet, skit svårt att släppa när man inte får någon förklaring + att det tar hårt att bli ratad av någon man tycker om väldigt mycket.

Har varit med om att det varit väldigt bra en kort tid innan separationen och sen har hon distanserat sig och just då förstod jag inget men försökte det bra igen. Nu efteråt tror jag att hon bestämt sig långt innan och va väldigt snäll för att försöka minska att såra mig. Att hon distanserade sig det sista tror jag var för hon bestämt sig för att nu måste hon lämna och verkligen samla kraft inför det.

Ditt ex kanske hade kvar känslor för sitt ex men tog ett tag för henne att inse det. Jag tror att många man en gång riktigt älskat alltid kommer ha en plats i ens hjärta och efter ett tag minns man bara det positiva med den personen och genom att kontinuerligt tänka och ha kontakt med personen föder man känslorna för den igen även om relationen tidigare varit destruktiv.

Personligen tycker jag inte att det är ett problem att dricka något glas vin på kvällen om det inte går ut över ens liv och personerna man har runt omkring sig. Men skulle ju också kunna va så att hon har ångest och själv medicinera den och har inget behov av att bli berusad utan bara dämpa ångesten. Skulle även kunna vara ett inlärt beteende från hennes tidigare relation som hon inte reflekterat över. Jag är tyvärr ingen expert på sånt.

Jag hoppas verkligen du snart kan gå vidare! Kan säkert vara bra att älta och få ur sig det man känner efter en separation men sen måste man nog själv bestämma sig för att nu får det vara nog jag kommer inte få någon förklaring. Hitta på saker du tycker är roligt, träna och jobba mycket om du har möjlighet för att ha annat än henne att tänka på.

Ursäkta för långt och rörigt inlägg igen och det här är bara mina egna reflektioner någon som är sakkunnig får gärna rätt mig.

Svar på tråden SMS-otrohet?