Inlägg från: Anonym (felix) |Visa alla inlägg
  • Anonym (felix)

SMS-otrohet?

Tror att man skall undgå forhållanden med partnere som tidigare har haft långvariga förhållanden med en alkoholiker. Dom har nog haft känslomässiga behov som på något sätt blev uppfyllda i en destruktiv relation. Sådana relationer är ofta ostabila kan pendla fram och tillbaka i årtionden utan slut. Mentalt har hon inte verkligen gjort slut för sista gången. 

Hennes närmast dagliga SMSande med sin "ex" låter inte alls oskyldigt. Jag hade inte accepterat det. Om en ex är ett avslutat kapitel finns ingen anledning att hålla så mycket kontakt, speciellt när det inte finns gemensamma barn. Så om din partner tyckte att det var så oskyldigt borde hon också kunna minimera sms kontakten.

Det finns heller ingen anledning att mötas med en ex, utan att i det minsta vara fullt öppen omkring det. 

• Anonym (felix)
    Anonym (SMS) skrev 2019-01-17 17:10:28 följande:

Nu i efterhand har jag funderat om även hon hade lite alkoholproblem. Sen undrar jag naturligtvis vad som hände när allt över en natt gick från sjukt bra till total utförsbacke...

Hon har kanske lite alkoholproblem, men framför allt har hon nog relationsproblem.

Jag tror att hon är typen som dras till destruktiva förhållanden med omogna män som kan uppfylla hennes behov av känslomässig berg och dalbana. Hon hade/har ett sådant förhållande med sin alkoholiserade "ex" pojkvän.

När det blir för destruktivt så gör hon "slut" och söker sig till raka motsatsen - en räddare i nöden - extremt förstående,lugna och sansade män som accepterar närmast vad som helst. Men efter någon tid blir hon trött på snällheten och vill tillbaka till berg och dalbanan igen. Eller i det minsta till någon annan räddare i nöden.

Den plötsliga totala utförsbacken beror nog på något har hänt som gör dig till ett avslutat kapitel. Högst sannolikt otrohet.
Svar på tråden SMS-otrohet?