• shitshit1211

    Extremt sockersug

    Hej! Jag är en tjej på 18 år som har ett stort problem med sockersug. Jag slösar de lilla pengarna jag har på godis och dricka. Jag har gjort det så länge jag kan minnas. Denna månaden fick jag va 3000 kr i lön och 15 dagar senare är dom borta för att jag köper så mycket skit. Jag dricker minst 2 energidrycker om dagen och alltid nåt sött varje dag. Jag tycker att mat är äckligt och de mesta i min kost är bara godis. Nej, är inte överviktig av detta som man kan tro. Är normalviktig men lite mullig i ansiktet och magen men det är allt. Jag vet inte vad jag ska göra för att motstå sötsuget eftersom att jag avskyr mat. Nån som har tips?

  • Svar på tråden Extremt sockersug
  • Anonym (Anonym)

    Jag har samma problem med sockersug. Dock så äter jag mat i alla fall. Men ett tips är att dricka mer vatten. Är man törstig så brukar man bli mer sugen på godis. 

    Om du rör på dig mer så brukar också sötsuget minska. Så mer motion, ät mer mat så du blir mätt, drick mer vatten och borsta tänderna! För borstar du tänderna så smakar inte godis lika gott sedan :) 

  • Rebecca86

    Det enda du kan göra för att minska sötsuget är att äta riktig mat, frukost, mellis, lunch, mellis, middag, kvällis, då kan jag lova dig att du inte har sötsug längre efter ett tag. Är väldigt intresserad av kost och träning, utan en riktigt bra kost så fungerar ingenting

Svar på tråden Extremt sockersug