Anonym (Ingen försäkring) skrev 2019-01-19 09:23:24 följande:
Den försäkringen betalar jag via mitt företag, dessutom är risken större att en mobil spricker i glaset än att barnen skadas allvarligt.
Anonym (Q) skrev 2019-01-18 21:14:34 följande:
Det är ändå lätt att se att se att du och din värd inte levt tillsammans och alltså inte delar försäkring.
Ett hus kan bli övertänt på två minuter så om ni inte bokstavligen bor granne med en brandstation ligger ni taskigt till om något skulle hända, då precis alla brandkårer har en utryckningstid långt över 120 sekunder.
Att allt lösöre går på samma försäkring stämmer inte alls om det inte är så att värden äger allt.
Det du äger går inte på samma försäkring OM du inte är sambo med din värd.
Är ni inte sambos så måste din värd begå försäkringsbedrägeri för att få dina saker att räknas med. Och om en värd är beredd att göra något sånt kan det bara innebära en sak: Du bor fortfarande kvar hos din förälder, i ditt gamla föräldrahem som eventuellt modifierats till ett generationshus. Jag gissar på att du inte ens betalar hyra.
Om du istället för att gissa läser vad jag skriver. Det lilla jag äger kan jag gott vara utan om det hände något. Men som jag skrev så är värden ägare av det mesta. Och nej jag bor varken som sambo eller i föräldrahemmet och jag betalar hyra till min värd varje månad.
Hela våningen är hans och allt däri, det ingår i hans försäkring!!!!!!!!!!!!
Fast kostnaderna för om ditt barn får skador är bra mycket högre än vad en ny telefon är... För att inte prata om ditt barn skulle råka ut för något som påverkar deras arbetsförmåga som vuxna.... Med en försäkring så kan de fortfarande leva drägliga liv... Utan riskerar de att hamna utanför samhället...
Du som förälder sparar några kronor på att inte försäkra.... men du riskerar att förstöra dina barns liv... Dumsnålt helt enkelt...