• Anonym (?)

varför barnförsäkring?

varför ska man teckna en barnförsäkring?

• Svar på tråden varför barnförsäkring?
  • Anonym (Q)

Av samma anledning som man tecknar bilförsäkring, hemförsäkring, olycksfallsförsäkring etc.
    För att man hoppas på att aldrig behöva använda den.

• Anonym (?)
    Anonym (Q) skrev 2019-01-18 10:14:43 följande:

Av samma anledning som man tecknar bilförsäkring, hemförsäkring, olycksfallsförsäkring etc.

För att man hoppas på att aldrig behöva använda den.

sjukvården är ju endå relativt gratis i sverige?
  • Anonym (...)

Mitt barn visade sig ha autism. Fick ut hundra tusen på barnförsäkringen. Gjorde livet mkt lättare då.

Man får ersättning för diagnoser, ärr och skador.

Om barnet hamnar på sjukhus en längre tid får man ut mer pengar medan man tar hand om det.

• Anonym (okunnig)
    Anonym (?) skrev 2019-01-18 10:15:53 följande:

Det handlar inte bara om den direkta sjukvården utan om långsiktiga skador... som ett exempel. Min bror var med om en olycka som barn, fick skador som är permanenta. Rätt försäkring har gjort att han fått ersättning för detta. 

Skall man snåla är det aldrig på barnens försäkring man skall dra in. 

• Anonym (Q)
    Anonym (?) skrev 2019-01-18 10:15:53 följande:
    Långt ifrån alla mediciner går på högkostnadsskyddet och man har rätt till långt ifrån alla hjälpmedel som finns.

Men låt oss säga såhär: Du har ett barn, som du inte tecknar försäkring på. Detta barn växer upp och tecknar en egen personförsäkring när denne flyttat hemifrån.
    Under barndomen har barnet haft problem med mycket värk i kroppen/leder och nu i vxen ålder kommer det fram att personen alltid haft ledgångsreumatism.

Eftersom problemen uppstått under barndomen kommer tyvärr inte personen få ut ett öre från personförsäkringen. Vilket gör att denne går miste om en ersättning på 250.000 kr. Och nu måste personen bland annat köpa mediciner som inte går på högkostnadsskydd för dryga 3.000kr/mån helt från egen kassa. Och allt som skulle hjälpa och lindra i vardagen får personen också stå för helt själv.

Ja, det här är ett exempel från verkligheten.
  • Anonym (?)

kan man teckna ett barnförsäkring via nätet?

• thweni

Tja, som exempel:

- Ditt barn visar sig har sjukdomar som kan omfattas av en försäkring, ni får då ut en summa som kan användas som stöd i vårdandet.

- Ditt barn råkar ut för en olycka, får ärr eller permanenta skador och därmed kan ha svårt att få kunna jobba "normalt" pga skadan. Ni får en summa som ska täcka viss del av inkomstbortfall.

- Eller, det allra värsta, ditt barn DÖR. Begravning är dyrt, efterföljande sjukskrivning pga sorg för föräldrarna är dyrt. Du får pengar för att kunna täcka begravningskostnader och viss del av inkomstbortfall. Men resten av ditt måste du leva med sorgen och det finns ingen summa i hela jävla världen som täcker det. Men jag är glad att jag faktiskt hade en försäkring för vi var tvungna att ta av våra sparpengar till slut, och vi hade behövt göra det mycket tidigare om vi inte haft försäkringen.

Kort och gott: Ta en jävla försäkring på barnet. Det är inte värt det att vara utan.

• Anonym (...)
    Anonym (?) skrev 2019-01-18 10:33:53 följande:

kan man teckna ett barnförsäkring via nätet?

Det tror jag att man kan. Tror jag gjorde det, både gravid/hemförsäkring. Har trygghansas.
  • legomum

Vad har du för anledning att inte försäkra?

Finns så många anledningar och argument att försäkra så det blir lättare om du förklarar varför du inte tror på den istället.

• Anonym (viktigt)

Super viktigt med barnförsäkringar. Vårt barn råkade ut för en cykelolycka och skadade sina vuxentänder. Kommer behöva sätta två kronor när hon blir vuxen (myndig). Försäkringsbolaget betalar tandvård för den skadan tills barnet är 25 år.

Svar på tråden varför barnförsäkring?