varför barnförsäkring?
Jag har bara bilförsäkring
Men hemmet, barnen och katten tänker jag inte lägga pengar på, försäkringar är dyrt så in i helvete och utnyttjar man dom aldrig kommer det ju andra försäkringstagare till gagn.
Jag har bara bilförsäkring
Men hemmet, barnen och katten tänker jag inte lägga pengar på, försäkringar är dyrt så in i helvete och utnyttjar man dom aldrig kommer det ju andra försäkringstagare till gagn.
Och det som upptäcks i vuxen ålder kommer ditt barn aldrig kunna ta på försäkringen om det visar sig att hen var oförsäkrad som barn när skadan uppstod. Och vem vet vad som hänt med din buffert då.
Ovanligt klantigt sätt att se det.... Vad gör du om ditt hem brinner? Du förlorar allt... Men ingen försäkring för att klara det ekonomiskt.... Dina katter blir jätte sjuka... men ingen försäkring för att ta dem till veterinären... Barnen råkar ut för något som gör att de alltid kommer ha nedsatt arbetsförmåga (som min bror som har ett rörelsehinder sedan olyckan) försäkringen för honom hjälper till med det där som han inte har möjlighet själv. Som tex att bekosta specialanpassning av saker när han blev vuxen...
Det är idiotiskt som sagt att snåla på det där med försäkringar... För den dagen som något händer kommer man ångra sig bittert om man inte försäkrat sig...
öh jo, han har försäkrat min bostad och allt löst som är däri han har varit där och fotat så jag är helt säker
Nötter, det är ju inte mina saker utan hans!
Enda sättet att få hans att gälla för dina saker är ju isåfall försäkringsbedrägeri, att han säger att dina saker är hans. Jobbigt då om det ska fram kvitto för tillhörigheter och det står ditt namn på dem.
Det är ingen uthyrningsdel, det är en våning med två ingångar och en skjutdörr mellan som gör att det endast räknas som en våning gällande försäkring. Och alla möbler och inredning tillhör en och samma våning/försäkring. Dvs värden står för allt!
Dessutom så går en brandvarnare/sensor igång så kommer brandkåren direkt om vi inte hinner ringa och säga att det är falsklarm så jag är inte alls orolig.
Gällande mina barns kläder och saker är jag inte allt orolig heller och min mobil har en egen försäkring.
Den försäkringen betalar jag via mitt företag, dessutom är risken större att en mobil spricker i glaset än att barnen skadas allvarligt.
Mobilen är värd att försäkra men inte barnen?!
Det är ändå lätt att se att se att du och din värd inte levt tillsammans och alltså inte delar försäkring.
Ett hus kan bli övertänt på två minuter så om ni inte bokstavligen bor granne med en brandstation ligger ni taskigt till om något skulle hända, då precis alla brandkårer har en utryckningstid långt över 120 sekunder.
Att allt lösöre går på samma försäkring stämmer inte alls om det inte är så att värden äger allt.
Det du äger går inte på samma försäkring OM du inte är sambo med din värd.
Är ni inte sambos så måste din värd begå försäkringsbedrägeri för att få dina saker att räknas med. Och om en värd är beredd att göra något sånt kan det bara innebära en sak: Du bor fortfarande kvar hos din förälder, i ditt gamla föräldrahem som eventuellt modifierats till ett generationshus. Jag gissar på att du inte ens betalar hyra.
Jag är varken upptagen i någon försäkring eller skriven på adressen händer det något så har värden ?orsakat? det själv enligt honom.
Försäkringsbolaget behöver ju inte veta att jag bor/bott där. Inte svårare än så.. gud vad du krånglar till allt i ditt huvud
Vi har fattat att du kan vara utan prylar, katter och barn. Men vill din värd vara utan sina prylar och hem? Du ingår som sagt inte i din värds försäkring, vilket gör att du inte har en ansvarsförsäkring. Skulle du vara vållande till en skada i huset får inte din värd ut något på sin försäkring, utan den går på dig. Eftersom du inte har en egen försäkring får du stå för kostnaderna som uppstår helt själv. Har du plats för det i bufferten?
Precis som om du skulle vara vållande till en bilolycka och du skadar någon/något. Kostnaderna som uppstår ansvarar du för, aka ditt försäkringsbolag. Det är just precis därför som att en trafikförsäkring är obligatorisk här i Sverige.
Jag är varken upptagen i någon försäkring eller skriven på adressen händer det något så har värden ?orsakat? det själv enligt honom.
Försäkringsbolaget behöver ju inte veta att jag bor/bott där. Inte svårare än så.. gud vad du krånglar till allt i ditt huvud
Vi har fattat att du kan vara utan prylar, katter och barn. Men vill din värd vara utan sina prylar och hem? Du ingår som sagt inte i din värds försäkring, vilket gör att du inte har en ansvarsförsäkring. Skulle du vara vållande till en skada i huset får inte din värd ut något på sin försäkring, utan den går på dig. Eftersom du inte har en egen försäkring får du stå för kostnaderna som uppstår helt själv. Har du plats för det i bufferten?
Precis som om du skulle vara vållande till en bilolycka och du skadar någon/något. Kostnaderna som uppstår ansvarar du för, aka ditt försäkringsbolag. Det är just precis därför som att en trafikförsäkring är obligatorisk här i Sverige.
Är det bedrägeri att försäkra sin våning som man bor i?
Allt är hans pucko!
Eller ska jag försäkra samma våning en gång till? Man kan bara ha en försäkring på samma lägenhet för det är åter EN OCH SAMMA LÄGENHET FAST MED TVÅ INGÄNGAR
Vilket gör att din värd begår försäkringsbedrägeri. Det finns ingen som skulle vara beredd att göra det om man inte stod varandra riktigt nära. Blodsbandsnära.
Tack men jag klarar mig utan försäkring ser du! Vi har klarat ev skador innan serdu på värdens försäkring så jag vet med säkerhet
Försäkrar bara det som är av värde separat
Hörrudu vännen, nu räcker det.
Det finns ingen anledning alls överhuvudtaget att vara så pass otrevlig och aggresiv som du är. Jag försöker enbart förklara för dig hur saker går till och varför det är så viktigt att alla har en gällande försäkring. Varför tar du inte det till dig istället?
Det är inte bara pryttlar som blir försäkrade i en hemförsäkring. Varför har du så svårt att förstå det?
Nej, du tar inte och försäkrar samma våning en andra gång. När du tecknar en hemförsäkring tar du inte bara och försäkrar dina saker (om du inte har några sådana blir din premie dessutom lägre). Du försäkrar dig själv på många sätt. Som till exempel om du skulle klanta dig och orsaka skador på boendet. Varför vill du inte förstå det?
Det går alldeles utmärkt att ha fler hemförsäkringar på en och samma adress. Om det gäller parter som inte bor tillsammans är det en nödvändighet eftersom hemförsäkringen är personlig.