• Anonym (ts)

Hans dotter är otrevlig mot mig!

Vet inte var jag ska börja nånstans. Lever med min sambo o hans ena barn varannan vecka. Han har en vuxen son som hälsar på rätt ofta som jag har en god relation till. Men hans dotter? Jag vet inte var jag ska börja men hennes attityd mot mig börjar bryta ner mig.

Ända sen början så har jag känt att hon har varit väldigt svartsjuk över att hennes pappa träffade mig. Att hennes mamma gjort samma sak verkar kvitta men det var inte okej när hennes pappa gjorde samma sak.

Har sett till att hålla mig lite undan när hon är här, mest för att hon o hennes pappa ska få tid ihop men också för att jag är trött på alla giftiga kommentarer som hon kommer med mot mig. Inget som jag gör är bra. Har jag lagat en god middag så ska hon klaga o påpeka att hon håller på att spy rätt ut, då får hennes pappa laga nåt annat. Hon kan kasta in sina mensbindor eller blodade trosor i min necessär, när jag säger det här till min sambo så säger han åt henne men då säger hon bara att hon inte gjort det med flit.

Hon fäller väldigt taskiga kommentarer till mig när hennes pappa inte hör. Nu kanske ni tänker att vad gör jag? Absolut ingenting! Oavsett hur elak hon än är så har jag bemött det med att fortsätta vara trevlig och respektfull. Nu börjar det däremot bryta ner mig och jag känner nånstans att det här måste få ett slut.

Snälla hjälp mig. Vad har jag rätt att göra och säga ifrån om?

Med vänlig hälsning/en väldigt lessen kvinna

• Svar på tråden Hans dotter är otrevlig mot mig!
  • Anonym (ts)
    Anonym (´´´´) skrev 2019-01-27 18:54:47 följande:

Ja, om inte annat så vad är det för förebild för vuxna relationer i framtiden för flickan? Att hennes far låter sin partner fara illa och må dåligt? Är det så han vill att hon ska behandlas eller ska behandla sin partner?

Nej, nog är nog. Du gör ingen någon tjänst genom att låta detta fortgå.

Jag är mer orolig över hur hon kommer att behandla en framtida pojkvän än tvärtom. Hon är svartsjuk av sig, kontrollerar varenda steg folk tar o är taskig när hon stör sig på någon. Kan räcka med att nån andas fel på henne när det kommer till tjejer eller mig, lycka till att hon kommer bli en kärleksfull flickvän.
  • Anonym (N)
    Anonym (ts) skrev 2019-01-27 13:05:04 följande:

Förlåt att jag inte svarar men den här veckan har varit tung.

Jag har typ gått sönder här hemma o det var lite därför jag startade tråden också. Bestämde mig iaf för att jag nu slutar jamsa o vara trevlig när inte dottern är det o så har det varit i veckan. Måndag var lugn men på tisdagen så var hon tvungen att gnälla om doften på min duschkräm för mamma har en som doftar mycket bättre. Då svarade jag att jag tycker om doften och jag behöver inte dofta som din mamma. Det blev barnsligt. Men nu har jag fått höra det där under flera års tid. Orkar inte!

Hon reagerade inte på att jag högg tillbaks men min sambo tog det där med mig sen. Det urartade till att vi bråkade för första gången på år o dagar och riktigt illa. Jag grät så mycket den natten och har inte riktigt återhämtat mig efter det.

Längtar tills imorgon...

Haha, tyckte du kom med ett klockrent svar!! Precis lagom nivå för att hon skulle fatta. Din sambo hade lika gärna helt naturligt kunna bemöta sin dotter med ?Ja men varför påpekar du det? Hon har valt den och tycker uppenbarligen om den? eller nått liknade men valde att stå på dotterns sida...

Snälla lämna/ bli särbors för din egen skull! När dottern då bor på heltid på ett annat mindre najs ställe kommer hon ångra sig bittert...

Att han förnekar bindorna är helt sjukt! Han skäms uppenbarligen så mycket.
  • Anonym (J)

Det är ditt självförtroende och din mesiga sambo som är det största problemet.

Tror du inte du kan få bättre ? Varför stannar du?

Bonusdottern är vidrig för att hon får bete sig så här.

Din sambo är en usel pappa.

Han borde skämmas.

• Anonym (ts)
    Anonym (N) skrev 2019-01-27 19:11:33 följande:

Haha, tyckte du kom med ett klockrent svar!! Precis lagom nivå för att hon skulle fatta. Din sambo hade lika gärna helt naturligt kunna bemöta sin dotter med ?Ja men varför påpekar du det? Hon har valt den och tycker uppenbarligen om den? eller nått liknade men valde att stå på dotterns sida...

Snälla lämna/ bli särbors för din egen skull! När dottern då bor på heltid på ett annat mindre najs ställe kommer hon ångra sig bittert...

Att han förnekar bindorna är helt sjukt! Han skäms uppenbarligen så mycket.

Eller hur? När hon höll på så som yngre så kunde jag ha förståelse för det men nu när hon snart är vuxen? Patetiskt. Varför ska jag ha samma duschkräm, parfym, blommor, plattång, sköljmedel osv osv som hennes morsa? Det där är inte charmigt alls längre.

Jag ska fundera ut vad o hur jag ska ställa ultimatum till min gubbe. Måste välja mina ord rätt.
  • Anonym (ts)
    Anonym (J) skrev 2019-01-27 19:13:03 följande:

Det är ditt självförtroende och din mesiga sambo som är det största problemet.

Tror du inte du kan få bättre ? Varför stannar du?

Bonusdottern är vidrig för att hon får bete sig så här.

Din sambo är en usel pappa.

Han borde skämmas.

När jag träffade min sambo så kände jag att det där var mannen i mitt liv. Vi har varit ihop ett bra tag nu och klart att det känns svårt att lämna.

Jag vill först och främst lösa situationen. Går inte det så får jag lämna.
  • Anonym (J)
    Anonym (ts) skrev 2019-01-27 19:21:59 följande:

När jag träffade min sambo så kände jag att det där var mannen i mitt liv. Vi har varit ihop ett bra tag nu och klart att det känns svårt att lämna.

Jag vill först och främst lösa situationen. Går inte det så får jag lämna.

Du kan tyvärr inte lösa en situation där flera är inblandade om bara du försöker och de andra är nöjda/struntar i dig. ;(
  • Anonym (o)
    Anonym (ts) skrev 2019-01-27 19:01:58 följande:
    Nej det känns inte så hoppfullt att det kommer fungera. Samtidigt så älskar vi varann och har kul ihop de veckor som dottern inte är här, vi hade det också så himla härligt när sonen bodde här för han neutraliserade alla och som var min lite allierade. Jag kände att det var där när sonen flyttade hemifrån som jag tyckte att det blev värre.

Ska prata med honom igen när jag orkar. Kan inte ha det så här i några år till, är snack om att dottern ska bo här på heltid också o som det är nu så kommer jag aldrig orka det.
    Dottern på heltid? Behöver den biologiska mamman också en paus?
  • Anonym (ts)
    Anonym (J) skrev 2019-01-27 19:28:34 följande:

Du kan tyvärr inte lösa en situation där flera är inblandade om bara du försöker och de andra är nöjda/struntar i dig. ;(

Det funkar givetvis inte. Är bara trött på att förändring sker när jag hotar med att lämna. Nu är det så här men det suger rent ut sagt.

Fast du har rätt i allt du skriver, ingen bryr sig om mitt mående här. Jag känner mig som en främling i mitt eget hem.
  • Anonym (ts)
    Anonym (o) skrev 2019-01-27 20:15:19 följande:

Dottern på heltid? Behöver den biologiska mamman också en paus?

Det behöver hon definitivt. :) Nåt händer när barnen fyller 16-17 år, då kostar dem kanske för mycket?
  • Anonym (o)
    Anonym (ts) skrev 2019-01-27 21:17:01 följande:
    Det behöver hon definitivt. :) Nåt händer när barnen fyller 16-17 år, då kostar dem kanske för mycket?
    När beteendet är så allvarligt hos dottern så gissar jag att det är något som märks även hemma hos mamman. Hon beter sig nog illa där med.
    Kan det vara så att föräldrarna är så veka att de av rädsla dansat efter dotterns pipa i alla år. Rädsla för att dottern ska vilja bo på heltid hos den andra föräldern. Denna brist på uppfostran har gjort dottern oförmögen att bete sig acceptabelt. hennes beteende har nu blivit så illa att ingen av föräldrarna vill att hon ska bo hos dem på heltid. Sorgligt.
Svar på tråden Hans dotter är otrevlig mot mig!