• Anonym (ts)

Hans dotter är otrevlig mot mig!

Vet inte var jag ska börja nånstans. Lever med min sambo o hans ena barn varannan vecka. Han har en vuxen son som hälsar på rätt ofta som jag har en god relation till. Men hans dotter? Jag vet inte var jag ska börja men hennes attityd mot mig börjar bryta ner mig.

Ända sen början så har jag känt att hon har varit väldigt svartsjuk över att hennes pappa träffade mig. Att hennes mamma gjort samma sak verkar kvitta men det var inte okej när hennes pappa gjorde samma sak.

Har sett till att hålla mig lite undan när hon är här, mest för att hon o hennes pappa ska få tid ihop men också för att jag är trött på alla giftiga kommentarer som hon kommer med mot mig. Inget som jag gör är bra. Har jag lagat en god middag så ska hon klaga o påpeka att hon håller på att spy rätt ut, då får hennes pappa laga nåt annat. Hon kan kasta in sina mensbindor eller blodade trosor i min necessär, när jag säger det här till min sambo så säger han åt henne men då säger hon bara att hon inte gjort det med flit.

Hon fäller väldigt taskiga kommentarer till mig när hennes pappa inte hör. Nu kanske ni tänker att vad gör jag? Absolut ingenting! Oavsett hur elak hon än är så har jag bemött det med att fortsätta vara trevlig och respektfull. Nu börjar det däremot bryta ner mig och jag känner nånstans att det här måste få ett slut.

Snälla hjälp mig. Vad har jag rätt att göra och säga ifrån om?

Med vänlig hälsning/en väldigt lessen kvinna

• Svar på tråden Hans dotter är otrevlig mot mig!
  • Pierott
    Anonym (ts) skrev 2019-03-03 12:18:16 följande:

Han grinar o friar samtidigt.

Jag kommer stå på mig för de saker han skrek åt mig igår kommer jag aldrig att glömma. Visst jag sa åt honom att nu får hon väl för helvete steka upp en falukorv om hon är så himla hungrig o en 17 åring kan va själv hemma till midnatt. Att då få höra att jag är idiot, korkad o så jävla efterbliven är nåt jag inte tolererar.

Han verkar lika mogen som sin dotter.
  • Anonym (ts)
    Pierott skrev 2019-03-03 12:23:29 följande:

Han verkar lika mogen som sin dotter.

Lika ?trevliga? båda två.

Men det blir bra det där, han får nu leva med kvinnan i sitt liv o jag går vidare med mitt.

Blir en lång återhämtning för min egen del för har varit kuvad i år. Aldrig mer!
  • Solarn
    Anonym (ts) skrev 2019-03-03 12:28:21 följande:

Lika ?trevliga? båda två.

Men det blir bra det där, han får nu leva med kvinnan i sitt liv o jag går vidare med mitt.

Blir en lång återhämtning för min egen del för har varit kuvad i år. Aldrig mer!

Verkligen härligt att höra att du stått upp för dig själv och tagit beslutet istället för att fortsätta tassa på tå för två plågoandar.

Hur tar tjejen detta?
  • Anonym (ts)
    Solarn skrev 2019-03-03 13:18:13 följande:

Verkligen härligt att höra att du stått upp för dig själv och tagit beslutet istället för att fortsätta tassa på tå för två plågoandar.

Hur tar tjejen detta?

Hon vet inget än om inte han har sagt nåt till henne men det tror jag inte.

Nu kommer jag säkert få skit här men jag struntar fullkomligt i hur hon tar det.
  • Solarn
    Anonym (ts) skrev 2019-03-03 13:27:20 följande:

Nu kommer jag säkert få skit här men jag struntar fullkomligt i hur hon tar det.

Jag tycker absolut inte att du ska bry dig om hennes åsikt om er separation. Menade verkligen inte så. Erkänner att jag istället tänkte lite-Haha, det kan hon ha. Typ. Men du gör helt rätt.
  • Anonym (o)

Bra ts, jag är faktiskt imponerad av dig. Det är ingen lätt sak du gör nu.
    Hans dotter släpper du inte in mer i lägenheten. Kan hon inte bo hos sin mamma är det inte ditt problem. Blocka hennes telefonnummer så slipper du att det kommer någon spya via sms. Byt lås på dörren.
    Ta hand om dig själv. Hitta på något som är roligt. Åk till ett spa, en ålandskryssning. Elelr en sista minuten till Mallorca, de är billigare så här års.
  • Anonym (ts)
    Solarn skrev 2019-03-03 14:12:17 följande:

Jag tycker absolut inte att du ska bry dig om hennes åsikt om er separation. Menade verkligen inte så. Erkänner att jag istället tänkte lite-Haha, det kan hon ha. Typ. Men du gör helt rätt.

Jag förstod det. Jag har bara lite svårt med att välja mina ord rätt just nu för är så förbannad!

Jag klarar inte av att titta på henne, och jag kan ärligt talat säga att INGEN kvinna kommer att stå ut med honom så länge som hon bor hemma.
  • Ess

Eftersom det ändå är helt slut så va brutalt ärlig mot henne om hon hoppar på dig. Säg fritt ur hjärtat vad du tycker och tänker om henne och vilket varmt ställe hon kan dra åt.
Svar på tråden Hans dotter är otrevlig mot mig!