• AndreaBD

    Saker som man borde kedja fast

    Nagelklippare!

    Jag ska kedja fast dem för att barnen använder dem någon annanstans och det finns aldrig nån i badrumsskåpet. Fler saker?

  • Svar på tråden Saker som man borde kedja fast
  • pyssel

    Jag tänker mer disponera mot en disposition

    Hårtork

    Rörtång

    Resekort

    Saxar


    Alla hästar hemma
  • Tow2Mater

    Ficklampor hos oss; kopte ett 12-pack nu sist, så borde man ju hitta nån av dem.

    Nagelklippare har jag också lagt en i varje rum nästan.

  • myskmalva

    Mina glasögon (fast jag vet inte hur fastkedjningen skulle gå till, rent praktiskt). Det är svårare att leta också när jag inte har dem på mig.

  • lilagrodautanben

    Fjärrkontroller!!! Våra försvinner jämt pga barnen och man letar dig blå!

    Även nagelklipparen, min äldsta tar den och sen vet han aldrig vart han lagt den!

  • AndreaBD

    Undrar om man ska sätta en lapp på t.ex. nagelklipparen med text "används bara i badrummet".  Sonen hade nyligen skrivit ett meddelande på en matlåda, nämligen att syrran ska låta bli den. Så ibland läser ju folk sånt.

  • Dutchess Maja

    Ja för nagelklippare!

    Jag har en egen som jag gömmer undan... 

    Måste även gömma undan min favoritpenna. 

    Många nagelklippare har ju en liten "kedja". Kanske om du hänger den på en krok i badrummet och skriver en etikett med orden "Häng nagelklipparen här", eller liknande.

  • scanmia

    Haha, nagelklippare. Jag blev så tjurig när min nagelsax försvann hela tiden att jag började köpa en ny varje gång den försvann med tanken att jag till slut måste mätta behovet av nagelklippare i huset. Funkade klockrent då min ekonomiskt lagde man nu tyckte att det vara värt att lägga tillbaka saxen så att hans slösaktiga hustru inte skulle smälla alla pengarna på nagelsaxar.
    Jag behövde bara nämna att jag funderade på att använda samma strategi för febertermometern för att den skulle börja hitta hem till sin låda igen...

  • AndreaBD
    scanmia skrev 2019-01-20 20:12:50 följande:

    Haha, nagelklippare. Jag blev så tjurig när min nagelsax försvann hela tiden att jag började köpa en ny varje gång den försvann med tanken att jag till slut måste mätta behovet av nagelklippare i huset. Funkade klockrent då min ekonomiskt lagde man nu tyckte att det vara värt att lägga tillbaka saxen så att hans slösaktiga hustru inte skulle smälla alla pengarna på nagelsaxar.
    Jag behövde bara nämna att jag funderade på att använda samma strategi för febertermometern för att den skulle börja hitta hem till sin låda igen...


    Jag hade också köpt flera stycken och tyckte att nu borde väl alla ha en. Men tyvärr så hittar inte alla den som de tagit och tar en till i alla fall. Grr.
  • EmberEyes

    Pennor och cerat.
    Och hårborstar, men det är valpen som tar dem så tror inte att en kedja (eller deposition) skulle hjälpa...

Svar på tråden Saker som man borde kedja fast