Inlägg från: Anonym (Barnet!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barnet!)

Måste jag lida hela livet?

Hur mycket är barnet hos pappan?

Du behöver söka hjälp på nytt för att hitta problemet, men samtidigt direkt och nu måste du se till att din dotter får det hon behöver. Kan du inte lösa dig själv måste du be om hjälp. Nu! För oavsett vad anledningen bakom din trötthet är så får inte din dotter vad hon behöver.

• Anonym (Barnet!)
    Anonym (Jätteledsen) skrev 2019-01-23 17:21:14 följande:

Tack alla för att ni svarar och jag kommer testa allt och lite till. Har läst det här med sömnen, jag sover ju mycket men kvaliteten vet jag inget om? :(

D-vitamin - jag tog tills läkaren så att värdena var jättefina. Men inget förändrades. Kanske behöver jag ta igen.. och igen..

Jag är ingen dålig mamma avsiktligt, det är som att säga att alla sjuka är dåliga föräldrar :( Så fort vi är vakna så tar jag igen så mycket det går. Vi går till lekplatser, biblioteket och lånar böcker, fikar där och äter ute. Strosar runt och då är hon nöjd :) När jag inte behöver sova så är vi ute väldigt mycket.

Problemet är att jag vill börja min dag vid 7-8 på morgonen. Mest för hennes skull. Vet att hon inte har någon tidsuppfattning men på vintern är det viktigt för mig att vi båda får dagsljus. En gång i veckan går vi ut när det hunnit bli mörkare. På sommaren/våren är det inga problem att gå ut senare men vill utnyttja ljuset då solen också bär på d-vitamin.

Jag blir ledsen över att jag är fast i min situation. På jobbet är de vana... det vet ju självklart inte varför jag är hemma så förbaskat ofta och jag skyller på allt möjligt. Vem tror på dig om du säger ?jag är så intensivt trött?. ? Tror att 99% kommer svara ?Jaja vi är alla trötta?. Men ingen förstår min trötthet så jag skyller hellre på andra saker :(

Klart det inte är avsiktligt. Du måste fortfarande söka hjälp för dottern nu. Jag har varit svårt sjuk, då klarade jag inte av att ta hand om barnen så jag fick ta hjälp. Den lilla kraft du har får du använda dels till att söka hjälp för måendet. Dels för att söka hjälp så dottern får sina behov tillgodosedda. Barn ska inte behöva ha det som du beskriver, oavsett om föräldern lider av cancer, depression, alkoholism eller något helt annat.
Svar på tråden Måste jag lida hela livet?