Måste jag lida hela livet?
Hej TS. Beklagar verkligen din jobbiga situation. Jag lider själv av kronisk sjukdom med svårt trötthet och jag upplever det ibland som ren tortyr att behöva vara uppe och fungera normalt i vardagen. Har också en dotter och känner så klart stor sorg över allt jag inte orkar med. Lyssna inte på dumma meddelanden om att du är en dålig mamma. Du gör så gott du kan. Omvårdnad och kärlek är viktigare än att barnen får leka utomhus.
Som du beskriver det så verkar det som du lider av någon sjukdom. Som någon skrev så måste du försöka få vård. Tyvärr är svensk sjukvård inte bra på att ta hand om kroniska sjukdomar och det kan ta lång tid att få rätt diagnos. Man måste själv läsa på och stå på sig för att nåt ska hända.
Ta om alla prover och läs själv på vilka värden som är ok. Har du några andra symtom ån tröttheten? Problem med sköldkörteln kan ge symtom långt innan det syns på blodprover och det är vanligt att det bryter ut vid graviditet. Som ett exempel. Ge inte upp. När du väl hittar vad som är fel kan det vända snabbt och du kommer må bättre igen. Lycka till!