Inlägg från: Confused87 |Visa alla inlägg
  • Confused87

Nybliven singel

Anonym (Kvinna, 26) skrev 2019-01-29 21:50:59 följande:

Fler åsikter?

Jag blev singel i somras efter ett 10 års långt förhållande. Inga barn men planerna fanns. Tanken på ett annat liv fanns dock där hela tiden så det gick inte längre.
    Har haft både rebound och kk under där här korta tiden, ONS har aldrig riktigt fallit mig i smaken. Har alltid tyckt att sex ska vara härligt och roligt, men den här tiden har gjort att jag insett att sex blir så mycket bättre med någon när det betyder lite mer än bara sex ;) Gud så tjejigt det låter, men där är jag nu i alla fall :)
    Jag vet inte när eller ens om jag kommer att träffa någon ny jag vill vara ihop med, men jag har börjat hålla ögonen öppna.. Under tiden finns det så mycket annat roligt att göra och lära sig :) Lär känna mig själv igen på något sätt!
    Du är ung och ta gärna för dig med vad du än har lust med, men se till att du verkligen vill det och att du inte råkar såra någon på vägen. Livet har så mycket att erbjuda :P
  • Confused87
    Anonym (Kvinna, 26) skrev 2019-01-30 21:53:37 följande:
    Låter dö härligt :) jag har mig sj att jobba på och sex med någon är inte på kartan pga. Jag skämms ihjäl över min kropp. Så...det är lite tråkigt faktiskt. Hur gammal är du? Lämnade du honom eller gemensamt beslut?
    Det är ganska spännande att jobba med sig själv har jag upptäckt, man tvingas ju umgås mer med sig själv när man är singel istället för att hänga med sambon på kvällarna till exempel :P Ju mer du lär känna dig själv och (klyscha incoming) älska dig själv, desto mer kommer du även att vara stolt över dig. Omgivningen kommer märka det också, jag lovar :)
    Jag är 31 och det var jag som gick.. Men vi är på ett ganska bra ställe känslomässigt nu tycker jag.
  • Confused87
    Anonym (Kvinna, 26) skrev 2019-01-31 11:01:50 följande:
    Ja eller hur! De ser jag fram emot att lära känna mig själv igen och komma närmre mitt inre! :) ja mamma säger att jag låter så mycket gladare nu för tiden...

Ja då är du lite äldre än mig. Känner inre du panik över barn? (jag gör det!) känner du att ni kommer hitta tillbaka till varandra igen eller är det över för Gott?
    Ja du ser, mamma vet bäst också, haha :P
    Tror dock min mamma tycker att jag är smått galen, men men.. Inte hennes liv :)
    Jo lite smått panik kanske, men jag har aldrig varit barnkär även om jag alltid trott att barn kommer i framtiden. Men träffar jag rätt så :) Träffar jag inte rätt så blir det inget. Träffar jag rätt för sent så finns det väl andra lösningar :P
    Jag vet inte. Han verkar också ha vuxit som person under den här tiden och jag har märkt positiva förändringar, så jag kan väl aldrig säga aldrig. Men just nu känns det inte som att det blir vi igen.
  • Confused87
    Anonym (Kvinna, 26) skrev 2019-01-31 15:13:03 följande:
    Ja kan tänka mig de. Tror grabbarna behöver en käftsmäll innan dey händer ngt... Varför tror du inte ni blir tsm igen? Jag har också svårt o tro det. För min del så hade jag varit rädd för de skulle bli som förr + kärleken har dött.
    Mycket möjligt, det är så lätt hänt att man tar varandra för givet.. Det är väl nog därför jag inte heller tror att vi blir tillsammans igen, vi har vuxit upp ihop så det skulle vara väldigt enkelt att åka tillbaka i gamla banor. Sen söker jag nog något mer än bara trygghet och bekväm kärlek. Lite passion skulle inte skada, och ett driv som sporrar varandra :) Har höga förväntningar nu på framtiden! :P
  • Confused87
    KimLinnefeldt skrev 2019-01-31 15:38:05 följande:
    Jag tror inte att man bäst lär känna sig själv eller lär sig älska sig själv i ensamhet. Vi är sociala djur, vi lär känna oss själva i mötet med andra, vi speglar oss i någon och får syn på oss själva.

Men det är väl ett gyllene tillfälle för TS att kunna spegla sig i flera, upptäcka vem hon blir i olika möten.
    Du har förstås en poäng. Jag fick dock en tankeställare när jag helt plötsligt hade tid för mig själv; vad ville jag göra? Man fick ju kompromissa ofta eller göra saker på olika håll förr, det behövde jag inte ens fundera på nu.

• Confused87
    Anonym (Kvinna, 26) skrev 2019-01-31 22:19:19 följande:
    Precis! Känner samma! Innan kompromissa och rätta sig lite efter den andre. Jag känner mig verkligen fri nu, eller börjar gör d iaf. Vilket också e läskigt. Vem är jag egentligen?
    Vem du är? Den du alltid varit, nu kan du bara bli mer medveten om det och se om det är någon aspekt av dig själv du kanske vill utveckla :) Som sagt, spännande tider :D
Svar på tråden Nybliven singel