• Anonym (SigSjälvNärmast)

"Vara sig själv" för att hitta någon, rent skitsnack.

Synd om alla killar som går år efter år och är sig själva, för att de tror att det ska göra att de hittar en partner. Sanningen är att du måste stila till dig och om du inte är speciellt snygg så måste du göra något åt ditt utseende för att bli snyggare.

Kvinnor ÄR ytliga, och tyvärr tror killar på när de säger att man ska vara sig själv och inte göra sig till. Frågan är om de kvinnor som säger så ens vet om vad det innebär att vara just sig själva. Sminkar de sig hårt betyder det ju att de inte trivs med sig själva som de är och då ljuger de ju uppenbart.

Sedan innebär att vara sig själv också att bejaka sina intressen och hobbies, sådana man kanske haft, men lagt ner för att det inte anses vuxet, eller nördigt att hålla på med, som frimärkssamling eller modellbygge t.ex. Och hur många kvinnor går igång på nördiga män?

Så lägg ned skitsnacket om att man ska vara sig själv. Det är de män ni minst vill ha.

• Svar på tråden "Vara sig själv" för att hitta någon, rent skitsnack.
  • Anonym (Var dig själv)

Dating-världen är ytlig. Självklart blir man inte intresserad av en person som man inte finner attraktiv, men det är ju en smaksak. Alla faller för olika saker hos en potentiell partner. När jag såg min nuvarande för första gången var det kärlek vid första ögonkastet för mig, rent utseendemässigt. Hade jag inte tyckt att han var snygg hade jag antagligen inte ens tagit kontakt med honom. Men jag vill också poängtera att han var sig själv, med en speciell klädstil och musiksmak. Han var dessutom way out of my league.

Det är inte synd om varken män eller kvinnor som inte finner en partner och ja, ibland måste man anstränga sig för att vara intressant. Nördar behöver inte ge upp sin hobby, men behöver kanske leta partner på ställen där andra nördar håller till. Och precis som att nördar har sina hobbies, har de som sminkar sig mycket sina hobbies. Tro det eller ej, men för vissa är smink en jätteviktig hobby och behöver verkligen inte innebära dubbelmoral vad gäller att vara sig själv.

Utseendemässigt är män lika krävande som kvinnor. Det är samma där, att en man inte skulle vara intresserad av en kvinna om hon inte var attraktiv.

• Anonym (Hmmm....)
    Anonym (SigSjälvNärmast) skrev 2019-01-27 08:09:38 följande:

Synd om alla killar som går år efter år och är sig själva, för att de tror att det ska göra att de hittar en partner. Sanningen är att du måste stila till dig och om du inte är speciellt snygg så måste du göra något åt ditt utseende för att bli snyggare.

Kvinnor ÄR ytliga, och tyvärr tror killar på när de säger att man ska vara sig själv och inte göra sig till. Frågan är om de kvinnor som säger så ens vet om vad det innebär att vara just sig själva. Sminkar de sig hårt betyder det ju att de inte trivs med sig själva som de är och då ljuger de ju uppenbart.

Sedan innebär att vara sig själv också att bejaka sina intressen och hobbies, sådana man kanske haft, men lagt ner för att det inte anses vuxet, eller nördigt att hålla på med, som frimärkssamling eller modellbygge t.ex. Och hur många kvinnor går igång på nördiga män?

Så lägg ned skitsnacket om att man ska vara sig själv. Det är de män ni minst vill ha.

Kvinnor går mindre på utseende än män. Mycket mindre. Det är därför kvinnor sminkar sig, går på ansiktsbehandling mm mm. Män är såååå kräsna. Att gå på dejt som tjej utan att ha fixat till sig alls är lönlöst.
  • Anonym (Falskt)
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-01-27 08:43:41 följande:

Kvinnor går mindre på utseende än män. Mycket mindre. Det är därför kvinnor sminkar sig, går på ansiktsbehandling mm mm. Män är såååå kräsna. Att gå på dejt som tjej utan att ha fixat till sig alls är lönlöst.

Det är enbart ett påstående.

Många kvinnor gör allt som du nämner för att dom själva vill och inte för någon annans skull än för sig själva.
  • Anonym (Lol)

Om du är ful så kan du ju inte ha så höga förväntningar på den du träffar ;)

• Anonym (Falskt)

Ytligheten går åt båda hållen.

Allt hänger på hur du är som person.

Varken kvinnor eller män är mer eller mindre kräsna.

Beror på vad du som människa har för syn på människan och vad du egentligen är ute efter
  • Anonym (eee)

Tala för dig själv! Antar att du är en ganska så ung person? 

Visst är det väl trevligt om folk inte går omkring och ser ut som en hösäck men det gäller ju kvinnor också. 

Intressen och hobbys måste folk få ha, däremot behöver de visa att de har plats i sitt liv för en relation också. Tänker tex på en del som är så inbitna fotbollfans att de lämnar familjen varje helg det är säsong för de "måste" följa sitt lag. Det är i mitt tycke värre än att någon gillar modellbygge. Personligen handarbetar jag väldigt mycket, är det lika illa i dina ögon? Konstigt i så fall för jag har aldrig haft svårt att vara i ett förhållande.
    Eller ska vi kanske konstatera att ditt inlägg handlar det du själv inte gillar, och att vi är många som inte tycker precis som du Flört
  • pyssel

"Vara sig själv" är nog mer en omskrivning för att inte vara så ängslig över den man är, för det brukar inte ta sig så trevliga uttryck.

Alla hästar hemma
  • Anonym (Falskt)
    Anonym (eee) skrev 2019-01-27 08:49:12 följande:

Tala för dig själv! Antar att du är en ganska så ung person? 

Visst är det väl trevligt om folk inte går omkring och ser ut som en hösäck men det gäller ju kvinnor också. 

Intressen och hobbys måste folk få ha, däremot behöver de visa att de har plats i sitt liv för en relation också. Tänker tex på en del som är så inbitna fotbollfans att de lämnar familjen varje helg det är säsong för de "måste" följa sitt lag. Det är i mitt tycke värre än att någon gillar modellbygge. Personligen handarbetar jag väldigt mycket, är det lika illa i dina ögon? Konstigt i så fall för jag har aldrig haft svårt att vara i ett förhållande.

Eller ska vi kanske konstatera att ditt inlägg handlar det du själv inte gillar, och att vi är många som inte tycker precis som du 

Exakt.

Det handlar ju hur du är som människa och vilka krav du har på en partner. Ett kön skapar inga krav - människan/personen gör det.

Fattar inte varför det alltid måste göras en könssak om allt idag.
  • Anonym (Jj)

Det är inte pga hobby/utseende. I ditt fall så låter du väldigt bitter och dryg. De flesta föredrar att omge sig av positiva människor

Svar på tråden "Vara sig själv" för att hitta någon, rent skitsnack.