Inlägg från: mammatill6 |Visa alla inlägg
  • mammatill6

Dö och ingen vet?

Arbetet har rutiner för sånt. Kontaktar anhöriga, åker hem och knackar, polisanmäler. Man kan inte bara strunta i att en anställd inte dyker upp. Vi har varit med om exakt det.

• mammatill6
    mammatill6 skrev 2019-01-27 20:16:03 följande:

Arbetet har rutiner för sånt. Kontaktar anhöriga, åker hem och knackar, polisanmäler. Man kan inte bara strunta i att en anställd inte dyker upp. Vi har varit med om exakt det.

Eller inte att någon dog knall och fall, men dök inte upp på arbetet. Blev ganska snabbt polisanmälan om försvunnen person efter kontakt med anhöriga. 
  • mammatill6
    Anonym (Ångest) skrev 2019-01-27 20:33:23 följande:

Okej så jag som vanligtvis arbetar heltid med en del frånvaro, ändå skulle sökas upp sådär intensivt?

Kanske borde jag prata med min arbetsgivare, att dyker jag inte upp/inte hör av mig så är det efterlysning direkt?

Jag menar... det är min pojkes enda chans. På riktigt

Men tänk om min chef är själv borta/semester?

Nej, min sons förskola undrar inte. Har nån gång kommit på att jag inte sjukanmält honom och ingen undrade.. därav min oro :(

Ja du anmäler väl din frånvaro till jobbet i vanliga fall? Så om du inte dyker upp och inte anmält så kommer du bli letad efter.
  • mammatill6
    Anonym (Ångest) skrev 2019-01-27 20:48:40 följande:
    Absolut. De vet alltid när jag inte kommer, skriver på morgonen. Men börjar de verkligen leta efter första dagen, möjligtvis andra?

Usch.. börjar se framför mig min pojkes bajsblöja.. vad han ska äta.. hans tårar för mamma inte vaknar.. natten.. på morgonen..
    Hos oss börjar man leta redan första dagen. Ringer flera gånger, frågar runt om någon hört något. Bor man nära åkar man och knackar. Ringer anhöriga. Skulle det normalt vara en skötsam person som ingen hört något av, som inte svarar eller så så skulle vi kontakta polisen redan samma dag. Om inte annat så skulle man kanske höra barnet genom dörren.
Svar på tråden Dö och ingen vet?